Innovativ pop-up testas i Nordstan

The Fitting Room förenar fysiskt och digitalt.

I oktober och en månad framåt öppnar pop-upbutiken The Fitting Room på Köpmansgatan i Nordstan. Det är ett nytt butikskoncept som vill förena styrkorna i fysisk och digital handel.

I pop-upbutiken kan kunden prova fullt sortimentet av kläder från det nya varumärket Wacay och skor från göteborgska Sneaky Steve på en yta om 63 kvadratmeter. Beställningarna läggs på interaktiva touchskärmar av kunderna själva, vilket betyder att personalen kan lägga all sin tid på att serva kunderna. Beställningen levereras sedan direkt hem från respektive varumärkes centrala e-handelslager. Detta bidrar till att butikerna minskar sin kapitalbindning och även kostsamma utförsäljningar.

Bakom projektet The Fitting Room står Retail tech-bolagen Touchtech och Vertiseit som är specialiserade på digital transformation av fysisk retail.

-ANB

Relaterat innehåll

24.04.2024Designbase.se

Heimtextil samarbetar med Patricia Urquiola 2025

23.04.2024Designbase.se

Fyra makrotrender för de kommande åren

18.04.2024Designbase.se

Rosendahl Design Group erhåller B Corp-certifiering

17.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Witt A/S tar över distributionen av Aiper trådlösa poolrobotar i Norden

08.04.2024Global Design Partner

Sponsrad

Från återvunnen plast till hållbara och multifunktionella produkter

05.04.2024Designbase.se

BoConcept förvärvar en internationell toppprofil

04.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

iRobot introducerar en ny prisvänlig 2-i-1-robot: Roomba Combo Essential

27.03.2024Önska

Sponsrad

Önska reser tillsammans!

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023