Kitchen
01.08.2025Witt Denmark A/S
Sponsrad
Rent vatten i varje klunk – BRITA:s nya filterflaskor filtrerar när du dricker
BRITA lanserar två nya vattenfilterflaskor med realtidsfiltrering – en praktisk lösning för alla som vill ha rent och gott vatten, oavsett var man är. Vattnet filtreras när du dricker – utan väntetid, teknik eller besvär.
07.07.2025aida a/s
Sponsrad
Är det här det nya sättet att servera glass på?
Vi ser det överallt. På caféet på hörnet. I flödet på Instagram. På trädgårdsfester med en touch av nostalgi och sval minimalism. Glass serverad i eleganta stålkoppar har blivit det nya svaret på hur man förvandlar en enkel sommardessert till något som känns både exklusivt och avslappnat på samma gång.
26.06.2025Witt Denmark A/S
Sponsrad
Oberoende tester visar: BRITA:s bästa filter kan minska PFAS med upp till 80 %
PFAS – de så kallade evighetskemikalierna – är ett växande globalt problem. Med en beprövad lösning kan BRITA, en ledande aktör inom dricksvattenoptimering, nu hjälpa konsumenter att minska risken för att få i sig dessa ämnen via dricksvattnet.
10.06.2025Designbase.se
Peugeot revolutionerar användningen av salt
Det är inte för inte som man pratar om livets salt, eftersom salt är livsnödvändigt för människor. Men vi ska inte få i oss för mycket av det. Därför har Peugeot skapat en dubbel revolution: En saltkvarn i zirkoniumoxid som är hårdare än stål, och som kan mala pulveriserat salt, vilket innebär att vi behöver använda mindre salt för att få samma smak. Jag fick se detta på en fantastisk resa till Peugeots fabrik i Frankrike.
29.05.2025F&H Group A/S
Sponsrad
KLASSISK DANSK DESIGN I LITET FORMAT
Rosti fortsätter den fantastiska historien om dansk design med en nytolkning av den ikoniska Margrethe-skålen – den här gången i en praktisk miniversion. Den rymmer bara 25 ml, men det kompakta formatet är perfekt för allt från äggkoppar till små snacks och toppings.
21.05.2025F&H Group A/S
Sponsrad
Köksdetaljer som gör stor skillnad
Köket är en plats där vi samlas, lagar mat och skapar minnen. För många är det mer än bara ett funktionellt utrymme - det är en del av vårt personliga uttryck och vår stil. Södahls nya kollektion av kökshanddukar gör det enkelt att uppdatera utseendet med färg och karaktär utan att det krävs stora projekt för att skapa förändring. Kollektionen består av fyra mönster med färg och inspirerande mönster.
08.05.2025F&H Group A/S
Sponsrad
Vacker och tidlös - i återvunnen bomull
Södahl presenterar Harmony – en kollektion av kökstextilier som kombinerar tidlös design med genomtänkt funktionalitet. I serien finns kökshanddukar, förkläden, mini-ugnsvantar och grytlappar – alla tillverkade av 100 % återvunnen bomull i vackra färger och randiga mönster som passar i alla kök.
06.05.2025F&H Group A/S
Sponsrad
FÄRGSPRAKANDE SOMMAR MED ROSTI
När sommarrätter och söta frukter står på menyn är det skönt att ha de rätta redskapen till hands. Rosti erbjuder ett brett sortiment av färgstarka klassiker och smarta köksredskap som gör det enkelt att njuta av säsongens smaker – oavsett om det gäller matlagning eller servering.
11.04.2025Fun Nordic ApS
Sponsrad
PFAS-fri köksutrustning: GreenPan stärker relationen med kritiska danska konsumenter
GreenPan, en del av den globala koncernen The Cookware Company, har etablerat ett starkt fotfäste bland danska konsumenter – bland annat genom lanseringen av en dansk webshop 2024. Förra året omsatte The Cookware Company över 500 miljoner euro globalt genom varumärken som GreenPan och GreenChef, som specialiserar sig på produktion och försäljning av kastruller, stekpannor, bakverksutrustning, egen köksutrustning och övrig köksutrustning, bakverksutrustning, köksutrustning, köksmaskiner non-stick beläggning utan PFAS. GreenPan fortsätter nu att stärka medvetenheten i Danmark om företagets PFAS-fria köksuniversum genom partnerskap med en dansk PR-byrå och lokala influencers, kombinerat med ökad marknadsföring online.
17.03.2025Designbase.se
Ikoniska Jacob Jensen ommärker
"Du måste ha en framåtblickande utgångspunkt, förankrad i historia och arv." Det sa vd:n. VD för Jacob Jensen, när han fick svara på hur man rebrandar ett ikoniskt varumärke och bevarar både historia och arv. Han berättar också om utmaningarna, men framför allt om glädjen i att återlansera en klassiker.