Fler äldre handlar på webben

Klyftan minskar mellan yngre och äldre.

Äldre svenskar har de senaste åren stått för den största procentuella ökningen av e-handelns tillväxt. Det visar undersökningen Svensk E-handel 2018 från företaget DIBS, som levererar betalningslösningar på nätet.

”Äldre som kanske har svårt att ta sig till fysiska butiker drar nytta av att bekvämt kunna handla vissa saker på nätet”, säger Patrik Müller, e-handelsexpert på DIBS.

De senaste fem åren har andelen äldre som handlar på nätet ökat från 80 till 85 procent, jämfört med snittet som legat stadigt på cirka 90 procent. Inom den mobila e-handeln där numera omkring 60 procent av svenskarna handlar har andelen äldre nästan fördubblats.

Äldre handlar främst varor på nätet, framförallt inom kategorin kropp och hälsa samt kläder.

-ANB

Relaterat innehåll

29.04.2024Designbase.se

Kay Bojesen inspirerar på Roskilde

29.04.2024Designbase.se

Ambiente Trends 24+: En iscensättning av tystnadens lyx, nya kompositioner och digitala innovationer

18.04.2024Designbase.se

Rosendahl Design Group erhåller B Corp-certifiering

17.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Witt A/S tar över distributionen av Aiper trådlösa poolrobotar i Norden

08.04.2024Global Design Partner

Sponsrad

Från återvunnen plast till hållbara och multifunktionella produkter

05.04.2024Designbase.se

BoConcept förvärvar en internationell toppprofil

04.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

iRobot introducerar en ny prisvänlig 2-i-1-robot: Roomba Combo Essential

27.03.2024Önska

Sponsrad

Önska reser tillsammans!

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023