Butikernas framtidstro ökar

Förväntningarna fortfarande svagt negativa.

Svensk Handels Handelsbarometer för februari visar att framtidstron i handeln repar sig. Framtidsindikatorn, som väger samman framtidsförväntningarna inom försäljning, antalet anställda och lönsamhet, steg med 2,8 enheter till 93,3. Framförallt var det tron på den framtida försäljningen som växte.

”Snöfallet satte fart på försäljningen av vinterskor, pulkor och snöskyfflar. Det var en välbehövlig injektion eftersom februari annars är årets svagaste månad för detaljhandeln som helhet”, säger Karin Johansson, vd på Svensk Handel.

Även om framtidsutsikterna inom sällanköpshandeln steg landade index på 88,8, vilket fortfarande är en bra bit under den ”neutrala nivån” på 100.

-ANB

Relaterat innehåll

29.04.2024Designbase.se

Kay Bojesen inspirerar på Roskilde

29.04.2024Designbase.se

Ambiente Trends 24+: En iscensättning av tystnadens lyx, nya kompositioner och digitala innovationer

18.04.2024Designbase.se

Rosendahl Design Group erhåller B Corp-certifiering

17.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Witt A/S tar över distributionen av Aiper trådlösa poolrobotar i Norden

08.04.2024Global Design Partner

Sponsrad

Från återvunnen plast till hållbara och multifunktionella produkter

05.04.2024Designbase.se

BoConcept förvärvar en internationell toppprofil

04.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

iRobot introducerar en ny prisvänlig 2-i-1-robot: Roomba Combo Essential

27.03.2024Önska

Sponsrad

Önska reser tillsammans!

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023