Rekordår för Mio

Både butiker och e-handel ökar starkt.

När Mio presenterade årsredovisningen för räkenskapsåret 2017–2018 stod det klart att företaget slagit rekord med ett resultat på 256 miljoner kronor och en tillväxt på 10,4 procent.

”Det starka resultatet har belastats med engångskostnader avseende uppdaterat affärssystem som skapar förutsättningar för fortsatt tillväxt och utveckling av vår digitala affär. GDPR är ett annat viktigt projekt som tagit mycket resurser och drivit kostnader. Andra poster som påverkar verksamheten negativt under året är kronans försvagning samt strejken i Göteborgs hamn. Trots dessa poster är det extra glädjande att kunna presentera ett rekordresultat igen”, kommenterar Björn Lindblad, vd Mio.

Under perioden hade kedjan 9,8 miljoner butiksbesökare vilket innebär en ökning på 8 procent från föregående år. E-handeln ökade med 45,2 procent och utvecklingen i butik var 8,1 procent på jämförbara enheter och 10,4 procent på totalen.

I oktober 2017 öppnades Mio Lund som blev butik nummer 72.

-ANB

Relaterat innehåll

04.10.2024Designbase.se

Innovativ och spännande design på årets Paris Design Week

03.10.2024Designbase.se

Ny chef för spoga+gafa

30.09.2024Designbase.se

Gör dig redo för Black Friday – även som B2Bs

30.09.2024Designbase.se

AI i ögonhöjd

27.09.2024Designbase.se

Ny guide: Få hjälp att skapa en bra ton på arbetsplatsen

26.09.2024Designbase.se

Förbered ditt företag för Googles uppdaterade sökmotor med AI

18.09.2024Önska

Sponsrad

Andra Önskaskolan 2024

05.09.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Segway introducerar ZT3 Pro D All-Terrain KickScooter

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023