Rekordår för Mio

Både butiker och e-handel ökar starkt.

När Mio presenterade årsredovisningen för räkenskapsåret 2017–2018 stod det klart att företaget slagit rekord med ett resultat på 256 miljoner kronor och en tillväxt på 10,4 procent.

”Det starka resultatet har belastats med engångskostnader avseende uppdaterat affärssystem som skapar förutsättningar för fortsatt tillväxt och utveckling av vår digitala affär. GDPR är ett annat viktigt projekt som tagit mycket resurser och drivit kostnader. Andra poster som påverkar verksamheten negativt under året är kronans försvagning samt strejken i Göteborgs hamn. Trots dessa poster är det extra glädjande att kunna presentera ett rekordresultat igen”, kommenterar Björn Lindblad, vd Mio.

Under perioden hade kedjan 9,8 miljoner butiksbesökare vilket innebär en ökning på 8 procent från föregående år. E-handeln ökade med 45,2 procent och utvecklingen i butik var 8,1 procent på jämförbara enheter och 10,4 procent på totalen.

I oktober 2017 öppnades Mio Lund som blev butik nummer 72.

-ANB

Relaterat innehåll

18.07.2025Designbase.se

Tillväxt, premiärer och nya marknader

11.07.2025Designbase.se

JYSK får rekordmånga arbetsgivarutmärkelser

26.06.2025Fun Nordic ApS

Sponsrad

Hâws utökar sitt sortiment – ​​nya kategorier och produkter.

19.06.2025Designbase.se

Broste Copenhagen säljer sin andel av Kristina Dam Studio

18.06.2025Designbase.se

3daysi det vackraste solskenet

18.06.2025Designbase.se

3daysofdesign är igång

10.06.2025Designbase.se

Ny VD på F&H

09.06.2025Designbase.se

Ett år av transformation mot en starkare Rosendahl Design Group

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023