Personal viktig för ökad lönsamhet

Ny undersökning från amerikanska Reflexis.

Medarbetarna är den absolut viktigaste faktorn för ökad lönsamhet och lojalitet. Det visar en kundundersökning som butikssystemföretaget Reflexis har tagit fram. 83 procent av tillfrågade svenska konsumenter säger att bra kundservice från butikspersonalen ökar sannolikheten för nya köp. Undersökningen som genomfördes bland 1 000 konsumenter är publicerad i rapporten Innovativa nyheter – låt arbetstimmarna skapa extra värde.

”Informativa samtal mellan kunder och personal är avgörande för att skapa försäljningsmöjligheter och bygga kundlojalitet, men man får inte glömma att medarbetarna behöver tid och resurser för att kunna göra detta”, säger David Rogers, VP Sales & Marketing EMEA på Reflexis.

-ANB

Relaterat innehåll

19.06.2025Designbase.se

Broste Copenhagen säljer sin andel av Kristina Dam Studio

18.06.2025Designbase.se

3daysi det vackraste solskenet

18.06.2025Designbase.se

3daysofdesign är igång

10.06.2025Designbase.se

Ny VD på F&H

09.06.2025Designbase.se

Ett år av transformation mot en starkare Rosendahl Design Group

05.06.2025Designbase.se

Temu stärker sina insatser mot förfalskade produkter

04.06.2025Designbase.se

Fyra megatrender kommer att öka komplexiteten för företag år 2025

26.05.2025Designbase.se

Amerikanska företag drabbas av tullar

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023