Gudrun Sjödén vinner utmärkelse för internationell tillväxt

Säljer till 52 länder via fysiska butiker och prisbelönt webbshop.

Vid 2017 års regionsfinal av företagarutmärkelsen EY Entrepreneur Of The Year i Stockholm tilldelades Gudrun Sjödén pris av galans huvudsponsor, Skandinaviska Enskilda Banken, SEB, för ’Bästa internationella tillväxt’.

Den flerfaldigt prisbelönta designern öppnade sin första butik i centrala Stockholm för över 40 år sedan, 1976. Idag säljer hon sina färgstarka kollektioner till kvinnor i hela 52 länder, via den prisvinnande webbshopen och varumärkets egna fysiska filialer.

Omsättningen för 2017 kommer att landa på cirka 800 miljoner kronor, vilket motsvarar en ökning med 11 % från 2016. Tyskland är företagets största marknad, följt av Sverige, USA, Storbritannien och Frankrike. 

www.gudrunsjoden.com

-JBE

Relaterat innehåll

24.04.2024Designbase.se

Heimtextil samarbetar med Patricia Urquiola 2025

23.04.2024Designbase.se

Fyra makrotrender för de kommande åren

18.04.2024Designbase.se

Rosendahl Design Group erhåller B Corp-certifiering

17.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Witt A/S tar över distributionen av Aiper trådlösa poolrobotar i Norden

08.04.2024Global Design Partner

Sponsrad

Från återvunnen plast till hållbara och multifunktionella produkter

05.04.2024Designbase.se

BoConcept förvärvar en internationell toppprofil

04.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

iRobot introducerar en ny prisvänlig 2-i-1-robot: Roomba Combo Essential

27.03.2024Önska

Sponsrad

Önska reser tillsammans!

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023