Gudrun Sjödén vinner utmärkelse för internationell tillväxt

Säljer till 52 länder via fysiska butiker och prisbelönt webbshop.

Vid 2017 års regionsfinal av företagarutmärkelsen EY Entrepreneur Of The Year i Stockholm tilldelades Gudrun Sjödén pris av galans huvudsponsor, Skandinaviska Enskilda Banken, SEB, för ’Bästa internationella tillväxt’.

Den flerfaldigt prisbelönta designern öppnade sin första butik i centrala Stockholm för över 40 år sedan, 1976. Idag säljer hon sina färgstarka kollektioner till kvinnor i hela 52 länder, via den prisvinnande webbshopen och varumärkets egna fysiska filialer.

Omsättningen för 2017 kommer att landa på cirka 800 miljoner kronor, vilket motsvarar en ökning med 11 % från 2016. Tyskland är företagets största marknad, följt av Sverige, USA, Storbritannien och Frankrike. 

www.gudrunsjoden.com

-JBE

Relaterat innehåll

05.09.2024Designbase.se

Maison&Objet avslöjar...

03.09.2024Designbase.se

En ny cirkulär modell för design

27.08.2024Designbase.se

Naturfibrer vinner mark inom textilindustrin

19.08.2024Designbase.se

Rosendahl ersätter ledningen

15.08.2024Designbase.se

Christmasworld och Creativeworld välkomnar ny regissör

14.08.2024Droppery

Sponsrad

New Brands, New Opportunities at Droppery!

13.08.2024Designbase.se

Förhindra att dina anställda får AI-utbrändhet

13.08.2024Designbase.se

Amazon: Följ med på en resa på en växande plattform

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023