Gudrun Sjödén vinner utmärkelse för internationell tillväxt

Säljer till 52 länder via fysiska butiker och prisbelönt webbshop.

Vid 2017 års regionsfinal av företagarutmärkelsen EY Entrepreneur Of The Year i Stockholm tilldelades Gudrun Sjödén pris av galans huvudsponsor, Skandinaviska Enskilda Banken, SEB, för ’Bästa internationella tillväxt’.

Den flerfaldigt prisbelönta designern öppnade sin första butik i centrala Stockholm för över 40 år sedan, 1976. Idag säljer hon sina färgstarka kollektioner till kvinnor i hela 52 länder, via den prisvinnande webbshopen och varumärkets egna fysiska filialer.

Omsättningen för 2017 kommer att landa på cirka 800 miljoner kronor, vilket motsvarar en ökning med 11 % från 2016. Tyskland är företagets största marknad, följt av Sverige, USA, Storbritannien och Frankrike. 

www.gudrunsjoden.com

-JBE

Relaterat innehåll

11.07.2025Designbase.se

JYSK får rekordmånga arbetsgivarutmärkelser

26.06.2025Fun Nordic ApS

Sponsrad

Hâws utökar sitt sortiment – ​​nya kategorier och produkter.

19.06.2025Designbase.se

Broste Copenhagen säljer sin andel av Kristina Dam Studio

18.06.2025Designbase.se

3daysi det vackraste solskenet

18.06.2025Designbase.se

3daysofdesign är igång

10.06.2025Designbase.se

Ny VD på F&H

09.06.2025Designbase.se

Ett år av transformation mot en starkare Rosendahl Design Group

05.06.2025Designbase.se

Temu stärker sina insatser mot förfalskade produkter

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023