Glitter firar 25 med nytt märke

Exklusiva material i debutkollektionen från Aurie.

Glitters nya varumärke Aurie..

Från liten tobaksaffär i Skövde till marknadsledande i Norden med 214 modebutiker och e-handel – i år fyller Glitter 25 år och firar med att lansera det nya varumärket Aurie.

Det var under 70-talet när Sven-Axel Svensson drev en tobaksaffär i Söderköping som en dam en dag kom in och frågade efter halsband. Idén att sälja bijouterier föddes och Sven-Axel började ta in pärlhalsband, vilket sedan växte till en grossverksamhet. Den första egna Glitterbutiken öppnades i Skövde 1992. År 2004 köptes Glitter av den familjeägda koncernen Bergendahl & Son AB.

För att i år fira sitt 25-års jubileum lanserar Glitter det nya varumärket Aurie. Kollektionen består av smycken, läder och mockaaccessoarer samt stickade halsdukar och mössor av kashmir och ull.

www.glitter.se

-ANB

Relaterat innehåll

18.09.2024Designbase.se

Frankfurt Consumer Goods Fairs 2025: Nytt varumärkesområde och tillväxt inom strategiska utvecklingsområden

17.09.2024Designbase.se

Frisinnad och lekfullt edgy, ohämmad och full av nyfikenhet

02.09.2024Global Design Partner

Sponsrad

Vi arbetar med alla typer av projekt i glas...

27.08.2024Designbase.se

Naturfibrer vinner mark inom textilindustrin

19.08.2024Designbase.se

Rosendahl ersätter ledningen

15.08.2024Designbase.se

Christmasworld och Creativeworld välkomnar ny regissör

14.08.2024Droppery

Sponsrad

New Brands, New Opportunities at Droppery!

13.08.2024Designbase.se

Förhindra att dina anställda får AI-utbrändhet

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023