Glitter firar 25 med nytt märke

Exklusiva material i debutkollektionen från Aurie.

Glitters nya varumärke Aurie..

Från liten tobaksaffär i Skövde till marknadsledande i Norden med 214 modebutiker och e-handel – i år fyller Glitter 25 år och firar med att lansera det nya varumärket Aurie.

Det var under 70-talet när Sven-Axel Svensson drev en tobaksaffär i Söderköping som en dam en dag kom in och frågade efter halsband. Idén att sälja bijouterier föddes och Sven-Axel började ta in pärlhalsband, vilket sedan växte till en grossverksamhet. Den första egna Glitterbutiken öppnades i Skövde 1992. År 2004 köptes Glitter av den familjeägda koncernen Bergendahl & Son AB.

För att i år fira sitt 25-års jubileum lanserar Glitter det nya varumärket Aurie. Kollektionen består av smycken, läder och mockaaccessoarer samt stickade halsdukar och mössor av kashmir och ull.

www.glitter.se

-ANB

Relaterat innehåll

24.05.2024Designbase.se

Frontrunners i den cirkulära omjusteringen

23.05.2024Designbase.se

Möt en av designbranschens världsstjärnor

30.04.2024Designbase.se

Messe Frankfurt erbjuder gratis evenemang online för alla

23.04.2024Designbase.se

Artificiell intelligens i detaljhandeln

19.04.2024Önska

Sponsrad

Önskabutikerna reste till Horred för årets första Önskaskola

18.04.2024Designbase.se

Rosendahl Design Group erhåller B Corp-certifiering

17.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Witt A/S tar över distributionen av Aiper trådlösa poolrobotar i Norden

08.04.2024Global Design Partner

Sponsrad

Från återvunnen plast till hållbara och multifunktionella produkter

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023