Glitter firar 25 med nytt märke

Exklusiva material i debutkollektionen från Aurie.

Glitters nya varumärke Aurie..

Från liten tobaksaffär i Skövde till marknadsledande i Norden med 214 modebutiker och e-handel – i år fyller Glitter 25 år och firar med att lansera det nya varumärket Aurie.

Det var under 70-talet när Sven-Axel Svensson drev en tobaksaffär i Söderköping som en dam en dag kom in och frågade efter halsband. Idén att sälja bijouterier föddes och Sven-Axel började ta in pärlhalsband, vilket sedan växte till en grossverksamhet. Den första egna Glitterbutiken öppnades i Skövde 1992. År 2004 köptes Glitter av den familjeägda koncernen Bergendahl & Son AB.

För att i år fira sitt 25-års jubileum lanserar Glitter det nya varumärket Aurie. Kollektionen består av smycken, läder och mockaaccessoarer samt stickade halsdukar och mössor av kashmir och ull.

www.glitter.se

-ANB

Relaterat innehåll

07.10.2025Designbase.se

Hur AI kan skapa värde och stärka konkurrenskraften för små och medelstora företag

30.09.2025Witt Denmark A/S

Sponsrad

Witt Denmark A/S blir distributör av Roborocks kabelfria robotgräsklippare på den nordiska marknaden

23.09.2025Designbase.se

AI-användningen har nästan fyrdubblats

19.09.2025Fun Nordic ApS

Sponsrad

Årets leverantör 2025

17.09.2025Global Design Partner

Sponsrad

Global Design Partner skapar framgång för starka varumärken

10.09.2025Designbase.se

Salling skriver historia och öppnar sina dörrar i Köpenhamn

02.09.2025Designbase.se

Bolig Mad Design-mässan expanderar

01.09.2025Designbase.se

Ny analys: Danmark har förlorat tusentals butiker

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023