Glitter firar 25 med nytt märke

Exklusiva material i debutkollektionen från Aurie.

Glitters nya varumärke Aurie..

Från liten tobaksaffär i Skövde till marknadsledande i Norden med 214 modebutiker och e-handel – i år fyller Glitter 25 år och firar med att lansera det nya varumärket Aurie.

Det var under 70-talet när Sven-Axel Svensson drev en tobaksaffär i Söderköping som en dam en dag kom in och frågade efter halsband. Idén att sälja bijouterier föddes och Sven-Axel började ta in pärlhalsband, vilket sedan växte till en grossverksamhet. Den första egna Glitterbutiken öppnades i Skövde 1992. År 2004 köptes Glitter av den familjeägda koncernen Bergendahl & Son AB.

För att i år fira sitt 25-års jubileum lanserar Glitter det nya varumärket Aurie. Kollektionen består av smycken, läder och mockaaccessoarer samt stickade halsdukar och mössor av kashmir och ull.

www.glitter.se

-ANB

Relaterat innehåll

05.05.2025Designbase.se

Färgerna för 2026 säger "Välkommen hem"

05.05.2025Designbase.se

Rapport om den amerikanska inredningsbranschen

01.05.2025Designbase.se

CSRD-avstängd

30.04.2025Designbase.se

Temu ökar charmoffensiven

29.04.2025Designbase.se

Nordiska startups tar över Köpenhamn

11.04.2025Designbase.se

Nya EU-regler kan öppna en digital motorväg för företag

11.04.2025Designbase.se

Geberit får EcoVadis guldmedalj

01.04.2025Önska

Sponsrad

Önskabutikerna inleder våren med inspirerande Önskaskola hos Skeppshults Gjuteri

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023