De är Sveriges största influencers

Influencer marketing allt större inom inredning.

Influencer marketing är en av de snabbast växande trenderna inom marknadsföring med Instagram som viktigaste kanal. Under 2017 omsatte fenomenet omkring 660 miljoner kronor i Sverige, en ökning på nästan 35 procent mot 2016. En kartläggning från IRM, Institutet för reklam och marknadsföring, tyder på en fortsatt stark ökning för 2018 och 2019. Influencer marketing-företaget Beatly har listat Sveriges största influencers på Instagram, bland annat inom inredningssegmentet.

Störst inom inredning på Instagram

1 Jesper Laursen                @scandinavianhomes        878 000 följare

2 Joanna Johansson          @joannajohanssonx           333 000 följare

3 Carolina Gynning            @carolinagynning               295 000 följare

4 Helena Löfstedt               @mylittleredhouse              221 000 följare

5 Vanessa Valderrama       @interiorbyvanessa            178.61k följare

-ANB

Relaterat innehåll

05.09.2024Designbase.se

Maison&Objet avslöjar...

03.09.2024Designbase.se

En ny cirkulär modell för design

27.08.2024Designbase.se

Naturfibrer vinner mark inom textilindustrin

19.08.2024Designbase.se

Rosendahl ersätter ledningen

15.08.2024Designbase.se

Christmasworld och Creativeworld välkomnar ny regissör

14.08.2024Droppery

Sponsrad

New Brands, New Opportunities at Droppery!

13.08.2024Designbase.se

Förhindra att dina anställda får AI-utbrändhet

13.08.2024Designbase.se

Amazon: Följ med på en resa på en växande plattform

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023