De är Sveriges största influencers

Influencer marketing allt större inom inredning.

Influencer marketing är en av de snabbast växande trenderna inom marknadsföring med Instagram som viktigaste kanal. Under 2017 omsatte fenomenet omkring 660 miljoner kronor i Sverige, en ökning på nästan 35 procent mot 2016. En kartläggning från IRM, Institutet för reklam och marknadsföring, tyder på en fortsatt stark ökning för 2018 och 2019. Influencer marketing-företaget Beatly har listat Sveriges största influencers på Instagram, bland annat inom inredningssegmentet.

Störst inom inredning på Instagram

1 Jesper Laursen                @scandinavianhomes        878 000 följare

2 Joanna Johansson          @joannajohanssonx           333 000 följare

3 Carolina Gynning            @carolinagynning               295 000 följare

4 Helena Löfstedt               @mylittleredhouse              221 000 följare

5 Vanessa Valderrama       @interiorbyvanessa            178.61k följare

-ANB

Relaterat innehåll

23.02.2024Designbase.se

Michael Ring avgår som vd för Stelton

23.02.2024Designbase.se

Hur man väljer de mest effektiva AI-prompterna

21.02.2024Designbase.se

Design Collection flyttar Ro Collection-verksamheten till Silkeborg

20.02.2024Designbase.se

Äkta mässatmosfär och en ljus blick på framtiden

16.02.2024Designbase.se

The Inspired Home Show 2024: Ny inspiration, trender, insikter

15.02.2024Designbase.se

Ambiente bådar gott för framtiden

14.02.2024Designbase.se

The Inspired Home Show återvänder med en ny mässlayout

09.02.2024Designbase.se

Medverkade i en stor Netflix-serie: Nu ska stol bli en hit i Danmark

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023