Börjar 3 daysofdesign bli för stort?
Det är i vilket fall som helst nästan omöjligt att nå alla åtta designdistrikt under de tre dagarna.
Från Jacob Jensen-design. Foto: Pia Finne
Du kan fundera på om 3daysofdesign börjar bli för stort. Det kan också vara så att alla inte behöver vara överallt, men om du har en ambition att nå hela området kan du lika gärna packa undan det redan på dag ett, för det är inte möjligt.
Det betyder att du måste välja och kurera var och hur du vill spendera din tid.
För mig är 3daysofdesign en möjlighet att se kollektionerna från en massa varumärken som jag annars inte skulle komma i kontakt med, men jag prioriterar också att nätverka och prata med en massa intressanta människor, höra spännande inlägg och diskussioner och kanske se något jag inte trodde att jag skulle se.
Det betyder att det finns något annat att välja mellan – tyvärr. Men det är bara tre dagar.
Att Köpenhamn nu är uppdelat i Designdistrikt under 3daysofdesign hjälper faktiskt lite. Det gör det lättare att hålla koll på de många deltagande varumärkena, men kanske borde man överväga att kurera deltagarna med lite mer fast hand?
Det som verkligen spelar roll är de många platserna där ett antal varumärken har gått samman för att ställa ut; Framing, UNplugged med flera, eftersom det plötsligt gör det möjligt att se fler varumärken på kortare tid, men samtidigt är jag också väl medveten om att man absolut inte ska förstöra vad 3daysofdesign är, för det är definitivt inte avsikten, det ska vara ett mässformat.
Sammantaget är det ett fantastiskt evenemang, och man kan inte annat än vara stolt över att designentusiaster och köpare kommer till Köpenhamn från hela världen för att se vad vi kan åstadkomma här.
På Jacob Jensen hölls en paneldiskussion med titeln Kraften i varumärkesbyggande och design med Thomas Bennedsen från Jacob Jensen, Sille Krukow, expert på nudging och beteendedesign, och Karl Kronika, Managing Partner på Ponder PR Agency. Foto: Pia Finne
Jacob Jensen. Foto: Pia Finne
Man of parts. Foto: Pia Finne
Mette Ditmer - ny keramikkollektion. Foto: Pia Finne
Mette Ditmer - nya metallhyllor. Foto: Pia Finne