Stark försäljningsutveckling för Cervera

Stor efterfrågan på omnikanaltjänster.

Cervera hade en stark försäljningsmånad i januari och satte för andra månaden i rad nytt försäljningsrekord. Jämförbara butiksenheter ökade 17 procent mot 2019 och e-handeln växte med 32 procent. Även företagets NPS är uppe på ”all time high”, enligt VD Peter Rimbäck.

I sin nya strategi vill Cervera kombinera det bästa från sina båda kanaler, för att skapa en effektiv omniaffär. Kundernas efterfrågan är tydlig. Under januari ökade e-beställningar (köpt i butik, levererat från online) med 300 procent, och reservationer (hittat online, köpt i butik) med 100 procent. Samtidigt fortsätter lönsamheten att vara en utmaning, där bruttomarginalerna står under stark press.

”Våra medarbetare lyser just nu av nytt självförtroende. Det är fantastiskt att se ett helhjärtat engagemang och kundfokus i allt vi gör”, säger Peter Rimbäck i ett pressmeddelande.

-JBE

Relaterat innehåll

17.12.2025Designbase.se

Salling fortsätter sin expansion i huvudstadsområdet

11.12.2025Antex Plast A/S

Sponsrad

Hållbar plastproduktion

10.12.2025Designbase.se

JYSK sätter nya standarder med rekordresultat 2024/25

02.12.2025Designbase.se

AI flyttar ut på butiksgolvet – nu kan även små återförsäljare vara med

17.11.2025Designbase.se

Hur man får ut värde av influencer-samarbeten

06.11.2025Antex Plast A/S

Sponsrad

Utökat samarbete med Montana Furniture

29.10.2025Witt Denmark A/S

Sponsrad

Witt Denmark A/S tar EasyMotionSkin till Norden – en ny era för EMS-träning

29.10.2025Designbase.se

Nordiska företag förvandlar data till affärer

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023