Plantagen testar e-handel

Nordisk lansering planerad vid årsskiftet.

Under våren 2018 har Plantagen öppnat sex nya butiker i Sverige och expansionen fortsätter med fem till tio nya butiker per år de närmaste åren. Det pågår också en omställning i företaget där en viktig del är att starta e-handel. Andra delar är bland annat att Plantagens mer traditionella stora varuhus omdisponeras, småbutiker öppnas och produktutbudet utvidgas.

”De senaste åren har intresset för växter och odling ökat stort i hela Norden och vi kan även se att intresset för att handla växter på nätet ökar. I och med att vi nu gör en förflyttning i företaget är tiden helt rätt att satsa på en e-handelsbutik”, säger Kenneth Grönlund, Omnichannel Manager, Plantasjen Group.

Under sommaren har företaget provat sig fram med en digital pop up-butik, en tillfällig näthandel där ett urval av Plantagens sortiment erbjuds med hemleverans i Stockholmsområdet, Uppsala och Osloområdet. Planen är att lansera en e-handel med hela produktutbudet och leverans över hela Norden vid årsskiftet.

-ANB

Relaterat innehåll

04.10.2024Designbase.se

Innovativ och spännande design på årets Paris Design Week

03.10.2024Designbase.se

Ny chef för spoga+gafa

30.09.2024Designbase.se

Gör dig redo för Black Friday – även som B2Bs

30.09.2024Designbase.se

AI i ögonhöjd

27.09.2024Designbase.se

Ny guide: Få hjälp att skapa en bra ton på arbetsplatsen

26.09.2024Designbase.se

Förbered ditt företag för Googles uppdaterade sökmotor med AI

18.09.2024Önska

Sponsrad

Andra Önskaskolan 2024

05.09.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Segway introducerar ZT3 Pro D All-Terrain KickScooter

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023