Plantagen testar e-handel

Nordisk lansering planerad vid årsskiftet.

Under våren 2018 har Plantagen öppnat sex nya butiker i Sverige och expansionen fortsätter med fem till tio nya butiker per år de närmaste åren. Det pågår också en omställning i företaget där en viktig del är att starta e-handel. Andra delar är bland annat att Plantagens mer traditionella stora varuhus omdisponeras, småbutiker öppnas och produktutbudet utvidgas.

”De senaste åren har intresset för växter och odling ökat stort i hela Norden och vi kan även se att intresset för att handla växter på nätet ökar. I och med att vi nu gör en förflyttning i företaget är tiden helt rätt att satsa på en e-handelsbutik”, säger Kenneth Grönlund, Omnichannel Manager, Plantasjen Group.

Under sommaren har företaget provat sig fram med en digital pop up-butik, en tillfällig näthandel där ett urval av Plantagens sortiment erbjuds med hemleverans i Stockholmsområdet, Uppsala och Osloområdet. Planen är att lansera en e-handel med hela produktutbudet och leverans över hela Norden vid årsskiftet.

-ANB

Relaterat innehåll

17.09.2025Global Design Partner

Sponsrad

Global Design Partner skapar framgång för starka varumärken

10.09.2025Designbase.se

Salling skriver historia och öppnar sina dörrar i Köpenhamn

02.09.2025Designbase.se

Bolig Mad Design-mässan expanderar

01.09.2025Designbase.se

Ny analys: Danmark har förlorat tusentals butiker

22.08.2025Designbase.se

Teamtronic stärker sin europeiska position

21.08.2025Formland

Sponsrad

Bolig Mad Design mässan utökar med ny upplaga på MCH Messecenter Herning

15.08.2025Designbase.se

Ohlsson & Lohaven förvärvar Hippie de Luxe

11.08.2025Designbase.se

Internationell design på jakt efter flexibilitet

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023