Instagramvänlig ljuskonst

Foto Foscarini.

Foscarini anser sig inte vara en lamptillverkare. I stället betraktar det italienska belysningsmärket sig som ”Makers of Light”, för vilka ljusets dekorativa och stämningsskapande värde är lika viktigt som funktionaliteten. Alla designer skapade av Foscarini är därför både karakteristiska och karismatiska element – och nu tar varumärket konsten att inreda med ljus till en helt ny dimension, nämligen cyberrymden.

Året ut kommer Foscarinis Instagramprofil @foscarinilamps nämligen tas över av olika konstnärsprofiler som med var sitt uttryck tolkar de mest kända och älskade designerna från varumärkets produktkatalog, i ett projekt som kallas WHAT’S IN A LAMP? På paletten hittar vi bland andra israeliska Noma Bar som har skapat totalt sex ”ljuskonstverk” i simplistisk colour blocking, som löpande släpps på Instagram. Bland motiven finns den majestätiska megalampan Twiggy, den trebenta bordslampan Lumiere och den retrocoola golvlampan Havana.

Se mer på Instagramprofilen @foscarinilamps

-PF

Relaterat innehåll

07.05.2024Designbase.se

3daysofdesign: Här skapas drömmar

07.05.2024Designbase.se

Trender & Traditioner blev en succé

03.05.2024Designbase.se

Nio designföretag slåss om den norska industrins viktigaste utmärkelser

02.05.2024Designbase.se

Färgtrender 2025 handlar om harmoni

01.05.2024Designbase.se

Salone del Mobile.Milano 2024 slår fjolårets besökssiffror

29.04.2024Designbase.se

Nordstil säger ett hållbart tack till regionen

24.04.2024Designbase.se

Heimtextil samarbetar med Patricia Urquiola 2025

23.04.2024Designbase.se

Fyra makrotrender för de kommande åren

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023