Instagramvänlig ljuskonst

Foto Foscarini.

Foscarini anser sig inte vara en lamptillverkare. I stället betraktar det italienska belysningsmärket sig som ”Makers of Light”, för vilka ljusets dekorativa och stämningsskapande värde är lika viktigt som funktionaliteten. Alla designer skapade av Foscarini är därför både karakteristiska och karismatiska element – och nu tar varumärket konsten att inreda med ljus till en helt ny dimension, nämligen cyberrymden.

Året ut kommer Foscarinis Instagramprofil @foscarinilamps nämligen tas över av olika konstnärsprofiler som med var sitt uttryck tolkar de mest kända och älskade designerna från varumärkets produktkatalog, i ett projekt som kallas WHAT’S IN A LAMP? På paletten hittar vi bland andra israeliska Noma Bar som har skapat totalt sex ”ljuskonstverk” i simplistisk colour blocking, som löpande släpps på Instagram. Bland motiven finns den majestätiska megalampan Twiggy, den trebenta bordslampan Lumiere och den retrocoola golvlampan Havana.

Se mer på Instagramprofilen @foscarinilamps

-PF

Relaterat innehåll

06.12.2025Formland

Sponsrad

Upptäck den nya trendzonen: From Bloom to Fade

05.12.2025Designbase.se

Belysning som en upplevelsedimension

05.12.2025Formland

Sponsrad

Möt framtidens kreativa entreprenörer på Creators Community

04.12.2025Designbase.se

Dansk design är en succé – även i Sverige

02.12.2025Designbase.se

Frankfurt sätter scenen för designåret 2026

28.11.2025Designbase.se

Unga designröster sätter riktningen för framtiden

27.11.2025Designbase.se

En ny plattform för unik och exklusiv design i Milano

26.11.2025Designbase.se

En snabbbåt i en stormig bransch

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023