Indiska engagerar butikspersonalen

Icke-modeller ska förmedla att alla är välkomna.

Indiskas kampanj för kollektionen Essentials i september gjordes med den egna butikspersonalen som modeller. Responsen blev så bra att Indiska beslutat satsa mer på att låta personalen stå framför kameran.

”Vi har runt 500 härliga medarbetare i Skandinavien och Indien, i olika åldrar, med olika bakgrund och olika kroppstyper. Tillsammans representerar de vår vanligaste kund”, säger Karin Lindahl, vd.

Även kunderna får en chans att bli en del av varumärket. Just nu söker Indiska street style-modeller.

”Vi vill visa på att vi som företag är inkluderande – hos oss är alla välkomna. En bild med modeller stöpta i samma form förmedlar inte det”, säger Karin Lindahl.

-ANB

Relaterat innehåll

30.04.2025Designbase.se

Temu ökar charmoffensiven

29.04.2025Designbase.se

Nordiska startups tar över Köpenhamn

11.04.2025Designbase.se

Nya EU-regler kan öppna en digital motorväg för företag

11.04.2025Designbase.se

Geberit får EcoVadis guldmedalj

01.04.2025Önska

Sponsrad

Önskabutikerna inleder våren med inspirerande Önskaskola hos Skeppshults Gjuteri

18.03.2025Designbase.se

Låt tekniken fungera för dig

17.03.2025Önska

Sponsrad

Önska reser tillsammans

17.03.2025Designbase.se

Tre dagar av innovationer och framtida teknologier

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023