Ikea upplevs som mest hållbart

Fokus på cirkularitet har gjort avtryck.

För andra året i rad är Ikea det företag som svenska konsumenter upplever vara bäst på hållbarhet. Det är möbeljättens fokus på klimat, cirkulär ekonomi och samhällsansvar som gjort avtryck, visar resultatet från Sustainable Brand Index som presenteras för tionde året i rad.

”Det kan vara förvånande för vissa att Ikea förknippas med saker som hög kvalitet givet företagets historia. Vi ser dock att det är en tydlig effekt av företagets successiva förflyttning från slit-och-släng till cirkularitet. De har lyckats förmedla att de tar världens utmaningar på allvar och vill vara en del av lösningen”, säger Erik Elvingsson Hedén, grundare av Sustainable Brand Index.

-ANB

Relaterat innehåll

10.06.2025Designbase.se

Ny VD på F&H

09.06.2025Designbase.se

Ett år av transformation mot en starkare Rosendahl Design Group

05.06.2025Designbase.se

Temu stärker sina insatser mot förfalskade produkter

04.06.2025Designbase.se

Fyra megatrender kommer att öka komplexiteten för företag år 2025

26.05.2025Designbase.se

Amerikanska företag drabbas av tullar

05.05.2025Designbase.se

Färgerna för 2026 säger "Välkommen hem"

05.05.2025Designbase.se

Rapport om den amerikanska inredningsbranschen

01.05.2025Designbase.se

CSRD-avstängd

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023