Edblad designar för utsatta barn

Årets Helping Hand-smycke tillägnas Maskrosbarn

Varje år designar det svenska varumärket Edblad ett Helping Hand-smycke till förmån för en utvald organisation. I år tillägnas smycket barnrättsorganisationen Maskrosbarn, vilket innebär att för varje sålt smycke går 50 kronor oavkortat till organisationens viktiga arbete för barn som lever i utsatthet. Årets smycke Vigor, som lanseras i september, är en liten och glad elefant som står för tillförsikt och hopp. För designen står formgivaren Ulrika Runius.

I Sverige har omkring en halv miljon barn minst en förälder som har ett missbruk, psykisk sjukdom eller som utsätter dem för våld. Barnrättsorganisationen Maskrosbarn har sedan 2005 arbetat med långsiktiga stöd för att förbättra levnadsvillkoren för de barn som växer upp med den här problematiken.

Relaterat innehåll

10.10.2024Designbase.se

imm cologne 2025 är inställd

09.10.2024Designbase.se

Här är 10 vilda siffror om Temu

30.09.2024Designbase.se

Nordjyskt företag går in på den norska marknaden

27.09.2024Designbase.se

Maison&Objet bygger på en stark grund

26.09.2024Designbase.se

Årets färg på Nordsjö förkunnar optimism

24.09.2024Designbase.se

Upcycling har aldrig sett så bra ut som det gör idag

20.09.2024Designbase.se

Formex blev en succé

19.09.2024Designbase.se

Detaljhandeln inspirerad av rymden

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023