Det inhemska universumet står i centrum
WHO'S NEXT HOME är en ny sektor på WHO'S NEXT-mässan i Paris, där mode och heminredning kombineras.
Léonor Berrharr. Foto: WHO'S NEXT
Från. 6-8 september 2025 presenterar Who's Next WHO'S NEXT HOME, ett nytt område tillägnat skapelser från hemmets värld. Sektorn är tänkt som ett levande laboratorium för engagerad estetik och kommer att sammanföra ett femtiotal varumärken som omdefinierar konturerna av modern design, inklusive BANG, FLANER, LÉONOR BERRHAR, NINETYONENINETYTWO, PAPIER AND CO, SABRE PARIS, TO:FROM, TRAGA, VALLEBELLE och många andra.
”I en tid då gränserna mellan mode och inredning suddas ut svarar WHO'S NEXT HOME på en omvandling som redan pågår bland köpare: hybridkonceptbutiker, livsstilsbutiker, popup-butiker i flera universum. Idag är heminredning inte längre bara funktionell: de berättar en historia, uttrycker en vision, speglar en era och validerar en livsstil, och den nya sektorn stöder denna utveckling och gör det möjligt för yrkesverksamma att få insikt i global stil”, står det.
Aura Spectra. Foto: WHO'S NEXT
Och vidare är det fastställt; ”WHO'S NEXT HOME föddes ur vår önskan att skapa en plats där kreativiteten kan uttrycka sig fritt, i skärningspunkten mellan mode, design och hantverk. Det är ett svar på förändrade förväntningar, försäljningsområden och sätt att konsumera heminredningsaccessoarer”, säger Frédéric Maus, VD för WSN.
Genom att ge en röst åt en ny generation designers, designstudior och tillverkare förkroppsligar WHO'S NEXT den banbrytande andan hos Who's Next: att avslöja vad som komma skall, att bygga broar och att vara en mötesplats där man blickar in i branschens framtid.