Butiksmiljön allt mer betydelsefull

EuroShop satsar på ytor och material

Foto EuroShop.

När konsumenternas köpkraft minskar blir kvaliteten butiksmiljön allt viktigare för försäljningen. Avdelningen Dimension Materials & Surfaces på EuroShop i Düsseldorf, 26 februari till 2 mars, har mycket att erbjuda i det avseendet. 

Förutsättningarna för den traditionella shoppingresan har förändrats. Dagens marknadssituation ställer den fysiska detaljhandeln inför delvis nya uppgifter – och därmed även tillverkare av butiksmaterial.

”Jämfört med tiden före coronapandemin handlar det idag inte bara om att få kunderna att stanna kvar så länge som möjligt i butiken utan också om att distrahera dem från vardagens problem och bekymmer genom en viss lätthet och enkelhet”, säger Klaus Monhoff, chef för Decoration and Design Management på Egger Holzwerkstoffe, i en analys. 

Ett brett utbud av innovativa material för golv, väggar, tak och möbler finns på EuroShop 2023 i Dimension Material & Surfaces i Hall 13. Mässan är öppen för fackbesökare från söndagen den 26 februari till torsdagen den 2 mars, 10.00 till 18.00.

www.euroshop-tradefair.com

-AB

Relaterat innehåll

18.07.2025Designbase.se

Tillväxt, premiärer och nya marknader

11.07.2025Designbase.se

JYSK får rekordmånga arbetsgivarutmärkelser

26.06.2025Fun Nordic ApS

Sponsrad

Hâws utökar sitt sortiment – ​​nya kategorier och produkter.

19.06.2025Designbase.se

Broste Copenhagen säljer sin andel av Kristina Dam Studio

18.06.2025Designbase.se

3daysi det vackraste solskenet

18.06.2025Designbase.se

3daysofdesign är igång

10.06.2025Designbase.se

Ny VD på F&H

09.06.2025Designbase.se

Ett år av transformation mot en starkare Rosendahl Design Group

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023