Butiksmiljön allt mer betydelsefull

EuroShop satsar på ytor och material

Foto EuroShop.

När konsumenternas köpkraft minskar blir kvaliteten butiksmiljön allt viktigare för försäljningen. Avdelningen Dimension Materials & Surfaces på EuroShop i Düsseldorf, 26 februari till 2 mars, har mycket att erbjuda i det avseendet. 

Förutsättningarna för den traditionella shoppingresan har förändrats. Dagens marknadssituation ställer den fysiska detaljhandeln inför delvis nya uppgifter – och därmed även tillverkare av butiksmaterial.

”Jämfört med tiden före coronapandemin handlar det idag inte bara om att få kunderna att stanna kvar så länge som möjligt i butiken utan också om att distrahera dem från vardagens problem och bekymmer genom en viss lätthet och enkelhet”, säger Klaus Monhoff, chef för Decoration and Design Management på Egger Holzwerkstoffe, i en analys. 

Ett brett utbud av innovativa material för golv, väggar, tak och möbler finns på EuroShop 2023 i Dimension Material & Surfaces i Hall 13. Mässan är öppen för fackbesökare från söndagen den 26 februari till torsdagen den 2 mars, 10.00 till 18.00.

www.euroshop-tradefair.com

-AB

Relaterat innehåll

10.06.2025Designbase.se

Ny VD på F&H

09.06.2025Designbase.se

Ett år av transformation mot en starkare Rosendahl Design Group

05.06.2025Designbase.se

Temu stärker sina insatser mot förfalskade produkter

04.06.2025Designbase.se

Fyra megatrender kommer att öka komplexiteten för företag år 2025

26.05.2025Designbase.se

Amerikanska företag drabbas av tullar

05.05.2025Designbase.se

Färgerna för 2026 säger "Välkommen hem"

05.05.2025Designbase.se

Rapport om den amerikanska inredningsbranschen

01.05.2025Designbase.se

CSRD-avstängd

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023