The Body Shop bäst på kundbemötande

Hud- och hårvårdskedjan toppar Daymakerindex 2018.

Varje år sedan 2009 genomför företaget Daymaker en undersökning av kundbemötandet i 103 kedjor inom 13 branscher med hjälp av så kallade mystery shoppers. Resultatet presenteras i det årliga Daymakerindex. Årets etta The Body Shop klättrade rejält från fjolårets fjortondepats. På andra- och tredjeplats kom Euronics och Colorama.

– Digitaliseringen förändrar kundbeteendet, men det betyder inte att kedjorna kan sluta att utveckla butikskanalen. Kundmötet i butik är fortfarande trots allt den viktigaste kanalen – lyckas man inte där lämnar man fältet öppet för konkurrenterna. Kedjornas beslutsfattare måste kunna fokusera både på framtiden och de möjligheter som finns i dag, säger Daymakers vd Robert Eriksson.

-ANB

Relaterat innehåll

14.05.2024Designbase.se

Koelnmesse i nytt samarbete med Colombias ledande designmässa

14.05.2024Designbase.se

Här är årets ledande norska designföretag

23.04.2024Designbase.se

Artificiell intelligens i detaljhandeln

19.04.2024Önska

Sponsrad

Önskabutikerna reste till Horred för årets första Önskaskola

18.04.2024Designbase.se

Rosendahl Design Group erhåller B Corp-certifiering

17.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Witt A/S tar över distributionen av Aiper trådlösa poolrobotar i Norden

08.04.2024Global Design Partner

Sponsrad

Från återvunnen plast till hållbara och multifunktionella produkter

05.04.2024Designbase.se

BoConcept förvärvar en internationell toppprofil

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023