The Body Shop bäst på kundbemötande

Hud- och hårvårdskedjan toppar Daymakerindex 2018.

Varje år sedan 2009 genomför företaget Daymaker en undersökning av kundbemötandet i 103 kedjor inom 13 branscher med hjälp av så kallade mystery shoppers. Resultatet presenteras i det årliga Daymakerindex. Årets etta The Body Shop klättrade rejält från fjolårets fjortondepats. På andra- och tredjeplats kom Euronics och Colorama.

– Digitaliseringen förändrar kundbeteendet, men det betyder inte att kedjorna kan sluta att utveckla butikskanalen. Kundmötet i butik är fortfarande trots allt den viktigaste kanalen – lyckas man inte där lämnar man fältet öppet för konkurrenterna. Kedjornas beslutsfattare måste kunna fokusera både på framtiden och de möjligheter som finns i dag, säger Daymakers vd Robert Eriksson.

-ANB

Relaterat innehåll

10.06.2025Designbase.se

Ny VD på F&H

09.06.2025Designbase.se

Ett år av transformation mot en starkare Rosendahl Design Group

05.06.2025Designbase.se

Temu stärker sina insatser mot förfalskade produkter

04.06.2025Designbase.se

Fyra megatrender kommer att öka komplexiteten för företag år 2025

26.05.2025Designbase.se

Amerikanska företag drabbas av tullar

05.05.2025Designbase.se

Färgerna för 2026 säger "Välkommen hem"

05.05.2025Designbase.se

Rapport om den amerikanska inredningsbranschen

01.05.2025Designbase.se

CSRD-avstängd

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023