Black Friday slog rekord – igen

I genomsnitt 5 procent lägre priser.

Trots livliga diskussioner på förhand tycks årets Black Friday ha slagit alla tidigare försäljningsrekord. Klarna rapporterar att omsättningen i företagets betallösningar ökade med 14 procent jämfört med 2018. Samtidigt visar data från Prisjakt Peak Index att priserna i genomsnitt endast var omkring 5 procent billigare än en vanlig dag. På var sjunde produkt ökade till och med priset.

Kategorier där försäljningen ökade mest hos Klarna jämfört med fjolåret var mode och skönhet med 18 procent och elektronik med 17 procent.

-ANB

Relaterat innehåll

11.12.2025Antex Plast A/S

Sponsrad

Hållbar plastproduktion

10.12.2025Designbase.se

JYSK sätter nya standarder med rekordresultat 2024/25

02.12.2025Designbase.se

AI flyttar ut på butiksgolvet – nu kan även små återförsäljare vara med

17.11.2025Designbase.se

Hur man får ut värde av influencer-samarbeten

06.11.2025Antex Plast A/S

Sponsrad

Utökat samarbete med Montana Furniture

29.10.2025Witt Denmark A/S

Sponsrad

Witt Denmark A/S tar EasyMotionSkin till Norden – en ny era för EMS-träning

29.10.2025Designbase.se

Nordiska företag förvandlar data till affärer

28.10.2025Witt Denmark A/S

Sponsrad

Witt Denmark A/S och Haier Europe ingår strategiskt partnerskap för att påskynda tillväxt och innovation i Norden

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023