Black Friday slog rekord – igen

I genomsnitt 5 procent lägre priser.

Trots livliga diskussioner på förhand tycks årets Black Friday ha slagit alla tidigare försäljningsrekord. Klarna rapporterar att omsättningen i företagets betallösningar ökade med 14 procent jämfört med 2018. Samtidigt visar data från Prisjakt Peak Index att priserna i genomsnitt endast var omkring 5 procent billigare än en vanlig dag. På var sjunde produkt ökade till och med priset.

Kategorier där försäljningen ökade mest hos Klarna jämfört med fjolåret var mode och skönhet med 18 procent och elektronik med 17 procent.

-ANB

Relaterat innehåll

30.04.2025Designbase.se

Temu ökar charmoffensiven

29.04.2025Designbase.se

Nordiska startups tar över Köpenhamn

11.04.2025Designbase.se

Nya EU-regler kan öppna en digital motorväg för företag

11.04.2025Designbase.se

Geberit får EcoVadis guldmedalj

01.04.2025Önska

Sponsrad

Önskabutikerna inleder våren med inspirerande Önskaskola hos Skeppshults Gjuteri

18.03.2025Designbase.se

Låt tekniken fungera för dig

17.03.2025Önska

Sponsrad

Önska reser tillsammans

17.03.2025Designbase.se

Tre dagar av innovationer och framtida teknologier

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023