World of Interiors
När imm cologne 2026 äger rum 20-23 januari 2026 kommer det centrala temat att vara ”World of interiors”
Bretz på imm cologne. Foto: imm cologne
Teamet bakom imm cologne har valt sitt centrala tema för 2026: Inredningens värld. Under den rubriken kommer den omkonceptualiserade mässan att presentera heminredning och inredning i all sin mångfald i Köln från 20 till 23 januari 2026. Mässan kommer att vara nära anpassad till marknadens behov, internationell och full av inspiration, vilket stärker mässans profil som den fokuserade B2B-plattformen för den konsumentorienterade inredningsmarknaden.
”Vårt centrala tema, Interiörernas värld, sammanfattar vad den omkonceptualiserade imm cologne står för: Den samlar hela spektrumet av heminredning på ett enda evenemang. Mässan speglar den senaste utvecklingen, driver trender och fungerar som en central marknadsplats, vilket gör den till det ledande affärsevenemanget för den konsumentinriktade möbelbranschen”, säger Bernd Sanden, imm colognes VD.
Fra imm cologne. Foto: imm cologne
Det nya centrala temat omfattar hela spektrumet av efterfrågade, marknadsfärdiga produkter – från instegspriser till livsstilsmöbler, från stora leverantörer till etablerade varumärken. Mässan ger vägledning och orientering till beslutsfattare från branschen samt detaljhandels- och grossistsektorn: Inredningsexperter som vill förstå de trender som kommer att definiera inredning, de produkter som kommer att fängsla köpare världen över och hur konsumentbehov förändras kommer att hitta välgrundade insikter och marknadsorienterad inspiration på imm cologne.
Internationell affärsplattform
Som ett tydligt fokuserat B2B-evenemang är imm cologne den perfekta plattformen för att initiera strategiskt idéutbyte och hållbara affärsrelationer. Evenemanget är inriktat på att främja diskussioner ansikte mot ansikte – samtal som avslutar affärer, etablerar partnerskap och utnyttjar marknadspotential. Som ett internationellt nav samlar mässan beslutsfattare från alla relevanta marknader och lockar aktörer från både den fysiska sektorn och e-handel. Det fungerar som den centrala sourcingplattformen för företag som vill rikta in sig på den tyska och centraleuropeiska marknaden. IMM Köln är platsen där förhandlingar inleds, kontrakt undertecknas och branschens framtid formas.
Från imm cologne. Foto: imm cologne
imm cologne kombinerar kontinuitet och förändring. Även om dess rötter som världens första möbelmässa sträcker sig långt tillbaka i historien, har den alltid fingret på pulsen. Evenemanget balanserar årtionden av erfarenhet med ett uppdrag som syftar till att ge nya idéer större synlighet. IMM Kölns meritlista av att upptäcka både sociala och estetiska utvecklingar har etablerat dem som en bollplank för innovationer. Med sin blandning av livsstilstrender inom heminredning, kommersiellt momentum och insikter i nya kulturella riktningar presenterar mässan en fräsch och avgörande överblick över den internationella inredningsscenen.
Möbelvärlden har traditionellt blickat mot Köln i början av året. imm cologne är en permanent del av den internationella inredningsscenens kalender. Som årets första betydande branschplattform är den en pålitlig katalysator för möbelindustrin. Från nya produktlanseringar till trender och marknadsutvecklingar avslöjas de koncept och teman som kommer att definiera inredning under det kommande året i Köln.
Från och med 2026 återgår mässan till sitt årliga schema och vanliga januaridatum. Nästa upplaga kommer att hållas i hallarna 4, 5 och 10 på Kölnmesse.
Mer information om mässan finns på: www.imm-cologne.com/for-exhibitors/become-an-exhibitor/