Tillväxt, premiärer och nya marknader

Koelnmesse noterar ett starkt mässår 2024 och presenterar ny tioårsstrategi

Foto: Koelnmesse/Ludolf Dahmen

Koelnmesse avslutar sitt jubileumsår med en försäljning på 365,8 miljoner euro och en vinst på 21,3 miljoner euro, och med en ny företagsstrategi "nivå 35" är kursen stakad för stabilitet och tillväxt på osäkra marknader och i områden med geopolitiska spänningar.

Koelnmesse ser därmed tillbaka på ett framgångsrikt mässår 2024. Med en försäljning på 365,8 miljoner euro, en vinst på 21,3 miljoner euro och totalt 76 evenemang i Köln och världen över kunde företaget ytterligare befästa sin position som en av de ledande internationella mässarrangörerna.

En särskilt uppmuntrande utveckling var att företagets dotterbolag i Tyskland och utomlands bidrog väsentligt till det positiva totalresultatet. Koelnmesse fortsätter sin tillväxtväg i år. Det nya konferens- och utställningscentret Confex, internationella premiärer, stora kontraktsförlängningar och nya digitala tjänster stärker företagets struktur och erbjudande.

”Vår tillväxt visar att de som investerar djärvt, förblir innovativa och konsekvent fokuserar på framtiden kommer att belönas även i en utmanande marknadsmiljö”, säger Gerald Böse, VD för Koelnmesse GmbH. ”Vi skapar värde för våra partners, utställare och besökare – både på vår egen mässplats i Köln och över hela världen.”

År 2024 välkomnade Koelnmesse fler än 2,1 miljoner besökare från 197 länder och över 34 500 utställande företag från 106 nationer. Bland höjdpunkterna på mässan i Köln fanns de ledande internationella mässorna ISM, spoga+gafa, gamescom, DMEXCO och ORGATEC.

Med planerade investeringar på mer än en miljard euro i Kölnområdet fram till 2040 markerar mässan ett tydligt engagemang för sin inhemska verksamhet – och genom att uppgradera området och regelbundet utöka den digitala infrastrukturen lägger man grunden för pålitliga partnerskap med internationell attraktionskraft. ”Mässområdet med sina utmärkta transportförbindelser och unika närhet till stadens centrum är mycket attraktivt med globala mått mätt för de mer än 2,5 miljoner besökarna.”

Relaterat innehåll

18.07.2025Designbase.se

Tillväxt, premiärer och nya marknader

11.07.2025Designbase.se

JYSK får rekordmånga arbetsgivarutmärkelser

26.06.2025Fun Nordic ApS

Sponsrad

Hâws utökar sitt sortiment – ​​nya kategorier och produkter.

19.06.2025Designbase.se

Broste Copenhagen säljer sin andel av Kristina Dam Studio

18.06.2025Designbase.se

3daysi det vackraste solskenet

18.06.2025Designbase.se

3daysofdesign är igång

10.06.2025Designbase.se

Ny VD på F&H

09.06.2025Designbase.se

Ett år av transformation mot en starkare Rosendahl Design Group

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023