Svenskar köper mest inredning

Nästan var tredje handlar för över 10 000 per år

Under 2021 sköt svenskarnas intresse för heminredning i höjden i jämförelse med de tidigare tre åren. Det visar en undersökning från Samsung Nordic utförd av Bilendi på ett representativt urval respondenter i Sverige, Danmark, Norge och Finland. I jämförelse med våra nordiska grannar är svenskarna också de som lägger mest pengar på heminredning. Nästan var tredje svensk lägger mer än 10 000 kronor om året på inredning till hemmet. Störst är intresset bland unga vuxna i åldrarna 25 till 34 år.

www.samsung.com

Andel av befolkningen som lägger mer än 10 000 kronor om året på heminredning:

1. Sverige 27,4 procent

2. Norge 21,5 procent

3. Danmark 19,6 procent

4. Finland 16 procent

AB

Relaterat innehåll

04.03.2024Designbase.se

Direktörsbyte i Brdr. Kruger

04.03.2024Designbase.se

Mångfald och samvaro under den kulinariska sommaren

28.02.2024Designbase.se

The Inspired Home Show med ny mässlayout

27.02.2024Designbase.se

Nu kan polyester genanvendes

23.02.2024Designbase.se

Michael Ring avgår som vd för Stelton

23.02.2024Designbase.se

Hur man väljer de mest effektiva AI-prompterna

21.02.2024Designbase.se

Design Collection flyttar Ro Collection-verksamheten till Silkeborg

20.02.2024Designbase.se

Äkta mässatmosfär och en ljus blick på framtiden

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023