Sagaform nylanserar varumärket

Företaget finjusterar inköpsprocessen

När Sagaform startade på Sagagatan i Borås för över 27 år sedan stod varumärket för klassisk, svensk design med tydlig funktion och en lekfull twist. Den identiteten har företaget satsat för att hitta tillbaka till under det senaste året, bland annat med finjusteringar i design- och inköpsprocessen. Målet med nylanseringen är att det ska finnas minst en Sagaformprodukt i varje svenskt hem.
”Som många äldre företag och varumärken så behöver man ibland sätta sig ner och titta över vart man hamnat. Det man gjort bra och mindre bra under resans gång. Sagaform är ett anrikt varumärke med mycket känsla, historia och stark kännedom. Vi vill försöka hitta tillbaka till den identitet som Sagaform startade med, men med en modernare touch”, säger Christer Hallberg, vd på Sagaform.
www.sagaform.com

Relaterat innehåll

20.08.2025Designbase.se

Oslo Designmässa samlar 200 varumärken

20.08.2025Designbase.se

Formland Autumn 2025: Uttalad utställarnöjdhet understryker mässans relevans

20.08.2025Designbase.se

Så det är jul

19.08.2025Designbase.se

Evighetsbuketter med stil – och samvete

19.08.2025Designbase.se

Formland Design Award för Stelton

18.08.2025Designbase.se

Skapa lugn och harmoni i sovrummet

18.08.2025Quilts of Denmark A/S

Sponsrad

Duntäcken: Det naturliga valet för vintern

18.08.2025F&H Group A/S

Sponsrad

Låt din sömn vara skärmfri

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023