Rebranding
20.08.2024Designbase.se
Ikoniska Jacob Jensen har fÄtt ett nytt namn
"Du mÄste ha en framÄtblickande utgÄngspunkt, förankrad i historia och arv". Det sa verkstÀllande direktören för Jacob Jensen nÀr han skulle svara pÄ hur man kan omprofilera ett ikoniskt varumÀrke och bevara bÄde historia och arv. Han berÀttar ocksÄ om utmaningarna, men mest om glÀdjen i att Äterlansera en klassiker
22.03.2022Designbase.se
WMF förnyar varumÀrket
âFeel perfectionâ Ă€r WMF:s nya slogan, som stöds av ny varumĂ€rkeskommunikation och ett nytt visuellt uttryck. MĂ„let Ă€r att tala direkt till de kvalitetsmedvetna, kökspassionerade konsumenterna med en design som sticker ut, ett större fokus pĂ„ digital kommunikation och en större synlighet i de fysiska butikerna. Det berĂ€ttar Erik Halse, Business Director pĂ„ Groupe SEB Nordic A/S.
