Pandemin får yngre att handla mer på auktion

Östgötar shoppar mest

En rikstäckande undersökning genomförd på uppdrag av Metropol Auktioner visar att var tredje svensk har handlat mer på auktion under det senaste året än tidigare. Åldersgruppen som shoppat mest är åldersgruppen 18–29 år. Östgötar handlar mest, följda av Örebroare.

”Vi har märkt av en tydlig uppgång på våra onlineauktioner under det senaste året så resultatet är inte jätteförvånade, däremot att det ökat så mycket bland yngre är intressant då auktioner oftast är lite mer populärt bland den äldre målgruppen”, säger Jani Andersson, vd för Metropol Auktioner.

Relaterat innehåll

18.07.2025Designbase.se

Tillväxt, premiärer och nya marknader

11.07.2025Designbase.se

JYSK får rekordmånga arbetsgivarutmärkelser

26.06.2025Fun Nordic ApS

Sponsrad

Hâws utökar sitt sortiment – ​​nya kategorier och produkter.

19.06.2025Designbase.se

Broste Copenhagen säljer sin andel av Kristina Dam Studio

18.06.2025Designbase.se

3daysi det vackraste solskenet

18.06.2025Designbase.se

3daysofdesign är igång

10.06.2025Designbase.se

Ny VD på F&H

09.06.2025Designbase.se

Ett år av transformation mot en starkare Rosendahl Design Group

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023