Pandemin får yngre att handla mer på auktion

Östgötar shoppar mest

En rikstäckande undersökning genomförd på uppdrag av Metropol Auktioner visar att var tredje svensk har handlat mer på auktion under det senaste året än tidigare. Åldersgruppen som shoppat mest är åldersgruppen 18–29 år. Östgötar handlar mest, följda av Örebroare.

”Vi har märkt av en tydlig uppgång på våra onlineauktioner under det senaste året så resultatet är inte jätteförvånade, däremot att det ökat så mycket bland yngre är intressant då auktioner oftast är lite mer populärt bland den äldre målgruppen”, säger Jani Andersson, vd för Metropol Auktioner.

Relaterat innehåll

03.05.2024Designbase.se

Nio designföretag slåss om den norska industrins viktigaste utmärkelser

02.05.2024Designbase.se

Färgtrender 2025 handlar om harmoni

19.04.2024Önska

Sponsrad

Önskabutikerna reste till Horred för årets första Önskaskola

18.04.2024Designbase.se

Rosendahl Design Group erhåller B Corp-certifiering

17.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Witt A/S tar över distributionen av Aiper trådlösa poolrobotar i Norden

08.04.2024Global Design Partner

Sponsrad

Från återvunnen plast till hållbara och multifunktionella produkter

05.04.2024Designbase.se

BoConcept förvärvar en internationell toppprofil

04.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

iRobot introducerar en ny prisvänlig 2-i-1-robot: Roomba Combo Essential

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023