Oslo Designmässa samlar 200 varumärken

Oslo Designmässa, som öppnar dörrarna den 1 september, närmar sig och 125 utställare är redo att presentera totalt 200 varumärken. En imponerande mångfald som speglar bredden och kreativiteten inom inrednings- och designbranschen.

Ukrainska utställare på Oslo Design Fair. Foto: Oslo Design Fair

Mässan, som hålls på NOVA Spektrum i Lillestrøm, är Norges viktigaste mötesplats för yrkesverksamma inom inredning, design och detaljhandel. Till skillnad från många internationella mässor där varje varumärke har sin egen monter, är det vanligt i Norge att en utställare representerar flera varumärken. Detta ger en mer holistisk och kurerad upplevelse för besökarna och gör det lättare att navigera bland ett brett utbud av produkter och koncept, står det.

"Att vi kan visa upp 200 varumärken genom 125 utställare säger mycket om både effektiviteten och den samarbetsvilliga kulturen i den norska branschen", säger Silje J. Bjørnsdatter Låveg, projektledare för Oslo Design Fair.

Silje J. Bjørnsdatter Låveg, projektledare för Oslo Design Fair. Foto: Oslo Design Fair

"Dessutom vet vi att hela 92 % av besökarna är yrkesverksamma med direkt inflytande över köpprocessen. Detta inkluderar inköpschefer, butiksägare och andra nyckelpersoner med beslutsrätt för produktsortimentet. Detta gör mässan till en mycket riktad och värdefull arena för både utställare och besökare." Oslo Design Fair är en del av Nova Spektrum Foundation, som också äger Oslo Spektrum. Stiftelsens syfte är att främja näringsliv, kultur och organisationsliv genom inspirerande mötesplatser för handel och kunskapsdelning. Oslo Design Fair är ett tydligt exempel på detta – en arena där yrkesverksamma möts för att utbyta idéer, bygga nätverk och göra bra köp. Utöver utställarna erbjuder mässan ett professionellt program med trendföreläsningar, rådgivning i butik och e-handel samt internationella inslag. Bland höjdpunkterna finns den nationella montern från Ukraina, initierad av den norsk-ukrainska handelskammaren (NUCC), som samlar 12 designföretag under temat upplevelse, hur Ukraina skapar med syfte.

Mässan i siffror

  • 125 utställare
  • 200 varumärken
  • 30 debutanter – utställare som deltar för första gången
  • 12 ukrainska designföretag i nationell monter
  • 92 % fackbesökare med direkt inflytande på köp

Relaterat innehåll

28.10.2025Designbase.se

AI, hantverk och nya marknadsstrukturer sätter riktningen för textilindustrin

22.10.2025Designbase.se

Salone del Mobile. Milano möter Riyadh – ett nytt kapitel för global design

20.10.2025Designbase.se

Basic & More får pris för bästa detaljhandelskoncept i Norden

15.10.2025Designbase.se

Fyra dagar med inspiration, idéutbyte och designkultur

14.10.2025Designbase.se

EuroShop 2026 firar 60 år som världens ledande detaljhandelsmässa

14.10.2025Designbase.se

Julstämningen är positiv

13.10.2025Designbase.se

Ett nytt löfte. En ny estetik. Och ett nytt sätt att vara ett designvarumärke.

10.10.2025Dimex ApS

Sponsrad

Christmasworld, Creativeworld och Ambiente

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023