Nytt japanskt designvarumärke lanseras

Jasper Morrison står bakom Koyori

Foto: Koyori.

Koyori är ett nytt japanskt designvarumärke som i samarbete med internationellt verksamma formgivare strävar efter att förmedla arvet från det japanska hantverkets skönhet, kreativitet och genuinitet till den internationella marknaden. Den officiella lanseringen sker den 8 februari under Stockholm Furniture & Light Fair. Varumärket etableras tillsammans med några av Japans ledande möbel- och inredningsproducenter och identiteten har utformats av den brittiska produkt- och möbelformgivaren Jasper Morrison.

Alla Koyoris produkter är tänkta att vårdas i generationer och skänka långvarig lycka till sina ägare. Varumärkets första kollektion har designats av Paris-baserade bröderna Ronan & Erwan Bouroullec och den dansk-italienska designstudion GamFratesi.

Relaterat innehåll

29.10.2025Witt Denmark A/S

Sponsrad

Witt Denmark A/S tar EasyMotionSkin till Norden – en ny era för EMS-träning

29.10.2025Designbase.se

Nordiska företag förvandlar data till affärer

28.10.2025Witt Denmark A/S

Sponsrad

Witt Denmark A/S och Haier Europe ingår strategiskt partnerskap för att påskynda tillväxt och innovation i Norden

21.10.2025Designbase.se

JYSK tredubblar bonusar för butiksanställda efter rekordår

07.10.2025Designbase.se

Hur AI kan skapa värde och stärka konkurrenskraften för små och medelstora företag

30.09.2025Witt Denmark A/S

Sponsrad

Witt Denmark A/S blir distributör av Roborocks kabelfria robotgräsklippare på den nordiska marknaden

23.09.2025Designbase.se

AI-användningen har nästan fyrdubblats

19.09.2025Fun Nordic ApS

Sponsrad

Årets leverantör 2025

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023