Nya produkter och en positiv ånd
Nordstil Summer 2025, der just är avslutat i Hamborg tiltrak med framgång omkring 8.300 besökare til Hamborg.
Foto: Nordstil/Rolf Otzipka
Från den 26. till den 28. juli visade över 550 nya innovativa produkter och inspirerande sortiment, skapade en levande atmosfär och skapade en klar incitament i förhållande till efterår/vinter 2025 och förår 2026.
Med ett spännande urval på tvärs av segmenterade Gaver och pappersvaror, Hus och har, Kök och Gourmet, Smykker och Mode samt Stil och Design visade Nordstil Summer sig igen på en god plattform för detaljhanterare, där både köpa inspiration till butik och möjligheter för nya produkter.
Specialområden 'Anleger', som visar spännande nya märken med en unik stil, och 'Nordlichter', sätta fokus på kommande designers och kreativa handværksmärker, olika viktiga inspirationskällor.
Julia Uherek, Vice President Consumer Goods Fairs på Messe Frankfurt, framhävde: "Nordstil bekräftade sin status som den centrala hörnet och driven inspirationskilde för andra halvår. Detaljhandlare kommer hit, just därför att de kommer att hitta produkter som gör en skillnad."
Nordstil Summer: en snabb datum för branschen
Beate Schraml, direktør GPK (glas, porcelæn och keramik) hos den tyske brancheforening Handelsverband Wohnen und Büro, bekräftade: "For detailhandlere er Nordstil fortsatt en händelse, som man inte må gå glip af i Nordtyskland.
Från Das Holzchild. Foto: Nordstil/Rolf Otzipka
"Nordstil övergik våra förväntningar," berättade Andrea Rousselle, administrerande direktör för mitt liv. " Vi havde konstant travlt med kundesamtaler, og vi forlader Hamborg med en fuld ordrebog." Midt i udfordrende marknadsforhold ankom utstillerne med översiktlig optimisme. "Nordstil leverede!" siger Jochen Hernberger, ägare av Milk Concept. "Ved att aktivera våra kunder på förhand med målrettede besökskampanjer var vi i stå för att säkerställa meningsfulla samtal på messen. Nordstil är avgörande för att vi skapar kundlojalitet och framvisar våra senaste kollektioner direkt till detaljhandeln."
Den växande vikten på produktkvalitet, lång livslängd och hållbarhet var till platsen på alla produktsegmenter av messen, bland annat de 39 utstillere, som är en del av Ethical Style-programmet. Dessutom tilbød många märker till dessa anerkendte utstillere tiltalende produktlinjer av förstaklassers kvalitet, vilket tiltrak stor intresse från inköpare.
At spotte trends, set gang i kreativiteten
På Nordstils Trend Islands viste man till trendtemaer. 'Timeless Warmth' ger komfort, hållbarhet och välvarande material som lammeuld, flanell och trä i jordnære, beroligande färger. I modsætning härtill omfavnade 'Creative Rebellion' med levande färger, konventionella material och uttrycksfulla mönster, där verkansfull inspiration.
Nordstils nye Gourmet Boulevard, der ligger på øverste etage af hallerne B1 og B2, blev godt modtaget, så gästvänligt kunne udforske en bred vifte af gourmetlækkerier, der er ideelle til gaver.
Den kommande Nordstil Winter, är planerad till den 10.-12. januari 2026, vil introducere GenussGipfel (Gourmet Summit), Tysklands förende fine food-netværksbegivenhed, der afholdes fra den 11.-12. januari, och därmed erbjuder utstillere och inköp en spännande plattform för nätverk, produktdagar och gourmetinspiration – och sandt höjdpunkt, där ytterligare styrka Nordstils profil som den kommande orderbegiven för givna produkter.