Linum gick starkt 2021

Omställning mot slutkund viktig faktor

Foto Lina Östling och stylist Mari Strenghielm för Linum 2022 .

Varumärket Linum gjorde ett starkt resultat 2021. Totalt växte omsättningen med cirka 25 procent under året. Bakom ligger en kombination av hög efterfrågan och och en omställning från grossverksamhet till att utvecklas som varumärke hos slutkonsumenterna, bland annat genom försäljning via Amazon Europa.

”Intresset för hemtextil har varit stort när européerna vistats hemma under pandemin. Med förändrad affärsmodell har vi kunnat växa med efterfrågan”, säger Charlotta Dahlqvist, COO på Linum.

Relaterat innehåll

18.07.2025Designbase.se

Tillväxt, premiärer och nya marknader

11.07.2025Designbase.se

JYSK får rekordmånga arbetsgivarutmärkelser

26.06.2025Fun Nordic ApS

Sponsrad

Hâws utökar sitt sortiment – ​​nya kategorier och produkter.

19.06.2025Designbase.se

Broste Copenhagen säljer sin andel av Kristina Dam Studio

18.06.2025Designbase.se

3daysi det vackraste solskenet

18.06.2025Designbase.se

3daysofdesign är igång

10.06.2025Designbase.se

Ny VD på F&H

09.06.2025Designbase.se

Ett år av transformation mot en starkare Rosendahl Design Group

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023