Linum gick starkt 2021

Omställning mot slutkund viktig faktor

Foto Lina Östling och stylist Mari Strenghielm för Linum 2022 .

Varumärket Linum gjorde ett starkt resultat 2021. Totalt växte omsättningen med cirka 25 procent under året. Bakom ligger en kombination av hög efterfrågan och och en omställning från grossverksamhet till att utvecklas som varumärke hos slutkonsumenterna, bland annat genom försäljning via Amazon Europa.

”Intresset för hemtextil har varit stort när européerna vistats hemma under pandemin. Med förändrad affärsmodell har vi kunnat växa med efterfrågan”, säger Charlotta Dahlqvist, COO på Linum.

Relaterat innehåll

03.05.2024Designbase.se

Nio designföretag slåss om den norska industrins viktigaste utmärkelser

02.05.2024Designbase.se

Färgtrender 2025 handlar om harmoni

19.04.2024Önska

Sponsrad

Önskabutikerna reste till Horred för årets första Önskaskola

18.04.2024Designbase.se

Rosendahl Design Group erhåller B Corp-certifiering

17.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Witt A/S tar över distributionen av Aiper trådlösa poolrobotar i Norden

08.04.2024Global Design Partner

Sponsrad

Från återvunnen plast till hållbara och multifunktionella produkter

05.04.2024Designbase.se

BoConcept förvärvar en internationell toppprofil

04.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

iRobot introducerar en ny prisvänlig 2-i-1-robot: Roomba Combo Essential

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023