Kändiskock lanserar ny kökskollektion
Kocken, YouTubern och entreprenören Jacob Jørgsholm lanserar nu sin första ”Core Collection” av köksutrustning. En serie utvecklad och designad av Jacob själv med ambitionen att höja standarden på de verktyg du använder i köket.
Jacob Jørgsholm lanserar ny köksserie. Foto: Adil Zaman
Efter mer än 10 år i restaurangbranschen som grundare av Feed Bistro mitt i Köpenhamn, skapare av Danmarks största YouTube-kanal för matlagning och medgrundare av WagyuPusher, står Jacob Jørgsholm nu bakom en ny produktlinje med en tydlig vision. Nämligen att förena köksutrustning av professionell kvalitet med estetisk design som passar in i hemmet.
"Sedan jag öppnade Feed Bistro vid 20 års ålder har jag drömt om att skapa min egen kökslinje, och det faktum att vi är här nu, när det äntligen är verklighet, är helt surrealistiskt. Jag ser fram emot det som ett litet barn på julafton, att få detta i människors händer." Det betyder allt för mig, säger Jacob Jørgsholm.
En ny standard för köksredskap
Den nya Core Collection är resultatet av en lång och intensiv utvecklingsprocess, där alla prototyper sedan testas i Jacob Jørgsholms eget "Testlabb" - det vill säga att produkterna används i tjänst under en längre period på Feed Bistro, där Jacob och hans team ser hur produkterna beter sig under maximalt tryck. Mer än 30 prototyper av stekpannor och grytor har testats med kockarna för att säkerställa att produkterna uppfyller de höga kvalitetskrav som Jacob Jørgsholm sätter för sig själv och kan gå i god för. Serien omfattar stekpannor i flera storlekar, kastruller, sautépannor, kockknivar och stål.
Foto: Adil Zaman
Produkterna utvecklas av Jacob med fokus på hållbarhet, användbarhet, estetik och funktionalitet. Teamet har rest världen runt och besökt otaliga fabriker och fått prototyper skickade fram och tillbaka för att slutligen nå målet. En process som förlängde lanseringen med ett extra år, eftersom allt var tvunget att göras till perfektion.
"För mig har det varit avgörande att själv kunna kontrollera kvaliteten på mina produkter, vilka material som används och hur designen ska se ut. Det är just därför jag har startat mitt eget köksmärke snarare än att till exempel samarbeta med ett etablerat köksmärke", säger Jacob Jørgsholm.
Från skärm till stekpanna
Jacob Jørgsholm har byggt upp en YouTube-följarskara på över 113 000 med jordnära innehåll om allt matrelaterat, gäster i världsklass och en kompromisslös kärlek till gastronomi. Han är känd för att alltid vara ärlig och direkt i sin kommunikation och entusiasm för mat; En entusiasm han vill förmedla till alla hemmakockar genom att erbjuda samma professionella utrustning som han själv använder med sitt kockteam på Feed Bistro. Nu tar han nästa steg genom att introducera sin nya Core Collection.
”Det har krävts blod, svett och tårar för att slutföra utvecklingen av produkterna, och resan har varit lång. Det har varit 10 gånger svårare än jag trodde. Nu är det upp till konsumenterna att bedöma vad de tycker. Det är nervpirrande, men jag är helt enkelt så stolt”, säger Jacob Jørgsholm.