Indiska säljer via butikers Instagramkonton

Lokal försäljning knyter till sig stamkunder

Indiska har startat direktförsäljning genom sina fysiska butikers Instagramkonton som drivs lokalt av varje butik. Via meddelandefunktionen kontaktar kunden butiken och beställer sina varor direkt i chatten. Betalningen sker via Swish och butikspersonalen lägger en beställning hos PostNord där kunden får samma valmöjligheter till leverans som via den ordinarie e-handeln.
”I tider som dessa gäller det att vara kreativ och hitta lösningar för att fortsatt kunna bedriva handel. Många av våra fysiska butiker har en stark krets av stamkunder och med den här lösningen hoppas vi kunna knyta ännu närmre kontakt med dem, säger Karin Lindahl, vd Indiska.
www.indiska.com

Relaterat innehåll

17.10.2024Designbase.se

Innovation och inspiration på Heimtextil

15.10.2024Designbase.se

Salone del Mobile i dialog med den kinesiska marknaden

03.10.2024Designbase.se

Ny chef för spoga+gafa

30.09.2024Designbase.se

Intäktsökning i JYSK

30.09.2024Designbase.se

Gör dig redo för Black Friday – även som B2Bs

30.09.2024Designbase.se

AI i ögonhöjd

27.09.2024Designbase.se

Ny guide: Få hjälp att skapa en bra ton på arbetsplatsen

26.09.2024Designbase.se

Förbered ditt företag för Googles uppdaterade sökmotor med AI

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023