IMM Köln 2026 rapporterar framgång
Sex månader innan imm Köln öppnar rapporterar mässteamet att cirka 70 procent av den planerade mässytan redan är reserverad.
Foto: imm
IMM Kölns strategiska ompositionering som en tydligt B2B-fokuserad plattform för marknadsklara inredningslösningar har brett stöd i branschen, och med den markerar mässan starten på inredningsåret från 20 till 23 januari 2026.
"Bokningsnivån och det positiva gensvaret understryker imm colognes relevans som ett internationellt affärsnav för möbel- och inredningsbranschen", säger Bernd Sanden, imm colognes VD. "Att så många utställare har engagerat sig i mässans nya koncept i detta tidiga skede och stöder den nya inriktningen är ett avgörande tecken på branschens förtroende – och ytterligare drivkraft för nästa steg i våra förberedelser inför mässåret 2026."
Global respons från utställare
De positiva preliminära resultaten bygger på starkt internationellt deltagande från en mängd olika länder: Företag från mer än 26 nationer har redan bekräftat sitt deltagande på Interior Business Event – inklusive utställare från Österrike, Bulgarien, Kina, Danmark, Frankrike, Tyskland, Hongkong, Indien, Indonesien, Italien, Malaysia, Nederländerna, Serbien, Slovenien, Ukraina, Storbritannien och USA.
Säljteamet gör även livliga affärer på den tyska marknaden. Intensiva diskussioner pågår för närvarande med viktiga aktörer i branschen. En marknadsanpassad deltagaravgift på 100 euro per kvadratmeter skapar planeringssäkerhet och en pålitlig grund för en transparent prissatt och kostnadseffektiv mässnärvaro.
Imm Colognes nya koncept är dess roll som en central affärsplattform för den konsumentorienterade inredningsmarknaden, vilket innebär att företag kommer att samlas på mässan för att presentera marknadsfärdiga inredningsprodukter för beslutsfattare från fysiska möbelbutiker, e-handelshandlare, gör-det-själv-segmentet och den internationella grossist- och specialhandeln.
World of Interiors kommer att fungera som imm colognes huvudtema för sin presentation av hela spektrumet av inredningsmarknaden: från instegspriser till livsstilsmöbler, från stora leverantörer till etablerade varumärken, och mässan kommer att kompletteras med forskningsbaserade insikter om konsumenttrender, förändrat köpbeteende och framtida marknadsutvecklingar.
Parallellt med den pågående rekryteringen av utställare arbetar mässteamet med ett kompletterande evenemangsprogram som kommer att fördjupa evenemangets affärsfokus genom att ta upp relevanta ämnen. Evenemangsprogrammet är utformat för att främja internationell dialog inom sektorn och presentera särskilt utvalt innehåll för möbel- och inredningsbranschen med ett starkt praktiskt fokus.