Haupt Lakrits lanserar ny förpackningsserie...

och fyra nya smaker.

Under Formex i augusti lanserade svenska Haupt Lakrits sin nya förpackningsserie i plast, som går under namnet Ego. De nya förpackningarna innehåller smaker från Haupt Lakrits standardsortiment och har en lägre prisbild än de tidigare förpackningarna i aluminium. Med Ego vill man nå en målgrupp som köper kvalitetskonfektyr att njuta av på egen hand. De uppskattade aluminiumburkarna kommer även framöver att finnas kvar i sortimentet, nu som ett slags presentförpackningar. I samband med lanseringen av Ego introducerades dessutom fyra nya smaker: Hallon, med salt lakrits, vit choklad och frystorkade hallon, Ruby, med salt lakrits, rosa choklad och pistagenötter, Dulce, med söt lakrits, dulce de leche-choklad, havssalt och rosmarin, samt #HaubtLab, med salt lakrits, mörk choklad, kallpressad rapsolja och rostade rapsfrön.

-JBE

Relaterat innehåll

10.06.2025Designbase.se

Ny VD på F&H

09.06.2025Designbase.se

Ett år av transformation mot en starkare Rosendahl Design Group

05.06.2025Designbase.se

Temu stärker sina insatser mot förfalskade produkter

04.06.2025Designbase.se

Fyra megatrender kommer att öka komplexiteten för företag år 2025

26.05.2025Designbase.se

Amerikanska företag drabbas av tullar

05.05.2025Designbase.se

Färgerna för 2026 säger "Välkommen hem"

05.05.2025Designbase.se

Rapport om den amerikanska inredningsbranschen

01.05.2025Designbase.se

CSRD-avstängd

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023