Haupt Lakrits lanserar ny förpackningsserie...

och fyra nya smaker.

Under Formex i augusti lanserade svenska Haupt Lakrits sin nya förpackningsserie i plast, som går under namnet Ego. De nya förpackningarna innehåller smaker från Haupt Lakrits standardsortiment och har en lägre prisbild än de tidigare förpackningarna i aluminium. Med Ego vill man nå en målgrupp som köper kvalitetskonfektyr att njuta av på egen hand. De uppskattade aluminiumburkarna kommer även framöver att finnas kvar i sortimentet, nu som ett slags presentförpackningar. I samband med lanseringen av Ego introducerades dessutom fyra nya smaker: Hallon, med salt lakrits, vit choklad och frystorkade hallon, Ruby, med salt lakrits, rosa choklad och pistagenötter, Dulce, med söt lakrits, dulce de leche-choklad, havssalt och rosmarin, samt #HaubtLab, med salt lakrits, mörk choklad, kallpressad rapsolja och rostade rapsfrön.

-JBE

Relaterat innehåll

02.05.2024Designbase.se

Färgtrender 2025 handlar om harmoni

01.05.2024Designbase.se

Salone del Mobile.Milano 2024 slår fjolårets besökssiffror

19.04.2024Önska

Sponsrad

Önskabutikerna reste till Horred för årets första Önskaskola

18.04.2024Designbase.se

Rosendahl Design Group erhåller B Corp-certifiering

17.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Witt A/S tar över distributionen av Aiper trådlösa poolrobotar i Norden

08.04.2024Global Design Partner

Sponsrad

Från återvunnen plast till hållbara och multifunktionella produkter

05.04.2024Designbase.se

BoConcept förvärvar en internationell toppprofil

04.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

iRobot introducerar en ny prisvänlig 2-i-1-robot: Roomba Combo Essential

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023