Haupt Lakrits lanserar ny förpackningsserie...

och fyra nya smaker.

Under Formex i augusti lanserade svenska Haupt Lakrits sin nya förpackningsserie i plast, som går under namnet Ego. De nya förpackningarna innehåller smaker från Haupt Lakrits standardsortiment och har en lägre prisbild än de tidigare förpackningarna i aluminium. Med Ego vill man nå en målgrupp som köper kvalitetskonfektyr att njuta av på egen hand. De uppskattade aluminiumburkarna kommer även framöver att finnas kvar i sortimentet, nu som ett slags presentförpackningar. I samband med lanseringen av Ego introducerades dessutom fyra nya smaker: Hallon, med salt lakrits, vit choklad och frystorkade hallon, Ruby, med salt lakrits, rosa choklad och pistagenötter, Dulce, med söt lakrits, dulce de leche-choklad, havssalt och rosmarin, samt #HaubtLab, med salt lakrits, mörk choklad, kallpressad rapsolja och rostade rapsfrön.

-JBE

Relaterat innehåll

17.09.2025Global Design Partner

Sponsrad

Global Design Partner skapar framgång för starka varumärken

10.09.2025Designbase.se

Salling skriver historia och öppnar sina dörrar i Köpenhamn

02.09.2025Designbase.se

Bolig Mad Design-mässan expanderar

01.09.2025Designbase.se

Ny analys: Danmark har förlorat tusentals butiker

22.08.2025Designbase.se

Teamtronic stärker sin europeiska position

21.08.2025Formland

Sponsrad

Bolig Mad Design mässan utökar med ny upplaga på MCH Messecenter Herning

15.08.2025Designbase.se

Ohlsson & Lohaven förvärvar Hippie de Luxe

11.08.2025Designbase.se

Internationell design på jakt efter flexibilitet

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023