Fem trender i detaljhandeln

Nya köpvanor kräver nytänkande.

Företaget Visma Retail har besökt världens största retailkongress NRF Retail's Big Show i New York och därifrån listat fem stora trender inom handeln:

1 Butikens nya roll. De fysiska butiker som förnyas i takt med konsumentens växande förväntningar är de som har störst chans att överleva.

2 Polarisering. Medan de största aktörerna blir allt större uppstår en efterfrågan på mindre mindre aktörer.

3 Data. Vikten av att samla in data är många handlare medvetna om. Det kritiska nu blir att faktiskt använda sig av all information på ett smart sätt och som samtidigt följer regelverken.

4 Den fragmenterade målgruppen. Vi är allt mer illojala mot våra favoritbutiker och -varumärken. Nu behövs mer än bara rabatter och erbjudanden för att få återkommande kunder.

5 Experiential retailing. Nu handlar det om att som butik våga experimentera och testa olika koncept med ny teknik och nya samarbeten.

-ANB

Relaterat innehåll

19.07.2024Designbase.se

IT-kriminella tar inte semester

16.07.2024Designbase.se

Expert: Få kontroll över ditt IT-system innan semestern och undvik bedrägerier

12.07.2024Designbase.se

Ökning av konkurser i juni

17.06.2024Designbase.se

Temu är föremål för strängare regler

11.06.2024Designbase.se

Direkt till konsument är det nya "svarta"

07.06.2024Droppery

Sponsrad

New brands like Riviera Maison, Versmissen, and BePureHome are now active as brands within Droppery

31.05.2024Treyd AB

Sponsrad

6 sätt du kan dra nytta av att använda Treyd för att finansiera leverantörsfakturor

22.05.2024Designbase.se

Kunskapsdelning på Nordstil Forum

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023