Fem trender i detaljhandeln

Nya köpvanor kräver nytänkande.

Företaget Visma Retail har besökt världens största retailkongress NRF Retail's Big Show i New York och därifrån listat fem stora trender inom handeln:

1 Butikens nya roll. De fysiska butiker som förnyas i takt med konsumentens växande förväntningar är de som har störst chans att överleva.

2 Polarisering. Medan de största aktörerna blir allt större uppstår en efterfrågan på mindre mindre aktörer.

3 Data. Vikten av att samla in data är många handlare medvetna om. Det kritiska nu blir att faktiskt använda sig av all information på ett smart sätt och som samtidigt följer regelverken.

4 Den fragmenterade målgruppen. Vi är allt mer illojala mot våra favoritbutiker och -varumärken. Nu behövs mer än bara rabatter och erbjudanden för att få återkommande kunder.

5 Experiential retailing. Nu handlar det om att som butik våga experimentera och testa olika koncept med ny teknik och nya samarbeten.

-ANB

Relaterat innehåll

26.06.2025Fun Nordic ApS

Sponsrad

Hâws utökar sitt sortiment – ​​nya kategorier och produkter.

19.06.2025Designbase.se

Broste Copenhagen säljer sin andel av Kristina Dam Studio

18.06.2025Designbase.se

3daysi det vackraste solskenet

18.06.2025Designbase.se

3daysofdesign är igång

10.06.2025Designbase.se

Ny VD på F&H

09.06.2025Designbase.se

Ett år av transformation mot en starkare Rosendahl Design Group

05.06.2025Designbase.se

Temu stärker sina insatser mot förfalskade produkter

04.06.2025Designbase.se

Fyra megatrender kommer att öka komplexiteten för företag år 2025

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023