Förväntningar uppåt i handeln

Vändning i februari efter tidigare nedgång.

Foto: Helene Svanholm/Svensk Handel.

Svensk Handels Handelsbarometer för februari månad visar att handlarnas förväntningar på framtiden generellt sett har ökat. Framtidstron ökar främst i dagligvaruhandeln medan sällanköpsvaruhandeln halkar efter. För detaljhandeln i stort har förväntningarna gått nedåt de senaste månaderna men i februari ökade de med 0,7 enheter till 93,4.

Handelsbarometern är Svensk Handels månatliga indikator över detaljhandelns utveckling. Den ger en inblick i hur branschens företag tror att omsättning, lönsamhet och sysselsättning kommer att utvecklas under de kommande tre månaderna.

Relaterat innehåll

05.05.2025Designbase.se

Färgerna för 2026 säger "Välkommen hem"

05.05.2025Designbase.se

Rapport om den amerikanska inredningsbranschen

01.05.2025Designbase.se

CSRD-avstängd

30.04.2025Designbase.se

Temu ökar charmoffensiven

29.04.2025Designbase.se

Nordiska startups tar över Köpenhamn

11.04.2025Designbase.se

Nya EU-regler kan öppna en digital motorväg för företag

11.04.2025Designbase.se

Geberit får EcoVadis guldmedalj

01.04.2025Önska

Sponsrad

Önskabutikerna inleder våren med inspirerande Önskaskola hos Skeppshults Gjuteri

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023