En av tre väljer kravmärkt gran

Hållbarhetsfrågor påverkar julfirandet

Det finns en tydlig koppling mellan svenska konsumenters hållbarhetsintresse och val av julgran, julpynt och presenter. Julen är en traditionsbunden högtid men yngre svenskar är mer öppna för att utmana traditionerna. Detta är några av slutsatserna som framkommer i den femte delen av Plantagens årliga rapport Växttrender.

Enligt rapporten planerar 30 procent av svenskarna att köpa en kravmärkt gran i år och siffrorna visar att det råder en tydlig generationsskillnad. Yngre konsumenter är betydligt mer intresserade av att köpa kravmärkta granar än svenskar över 60 år och barnfamiljer är något mer benägna än allmänheten i stort att välja en kravmärkt gran.

Relaterat innehåll

06.12.2024Designbase.se

Mode och hem möts på Maison&Objet

05.12.2024Designbase.se

Talanger 2025: Nya designers skickar starka impulser

04.12.2024Designbase.se

Ambiente ändrar formatet för hospitality-segmentet

04.12.2024Designbase.se

Det här är mitt livsprojekt

02.12.2024Designbase.se

Ett speciellt samarbete: UMAGE x Special Minds

28.11.2024Designbase.se

Hamburg sätter scenen för den kommande säsongen

28.11.2024Designbase.se

Från tradition till innovation: Heimtextil Trends 25/26

27.11.2024Designbase.se

Maison & Objet: Tre "Vad är nytt?"-rum inspirerade av sur/verklighetstemat

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023