En av tre väljer kravmärkt gran

Hållbarhetsfrågor påverkar julfirandet

Det finns en tydlig koppling mellan svenska konsumenters hållbarhetsintresse och val av julgran, julpynt och presenter. Julen är en traditionsbunden högtid men yngre svenskar är mer öppna för att utmana traditionerna. Detta är några av slutsatserna som framkommer i den femte delen av Plantagens årliga rapport Växttrender.

Enligt rapporten planerar 30 procent av svenskarna att köpa en kravmärkt gran i år och siffrorna visar att det råder en tydlig generationsskillnad. Yngre konsumenter är betydligt mer intresserade av att köpa kravmärkta granar än svenskar över 60 år och barnfamiljer är något mer benägna än allmänheten i stort att välja en kravmärkt gran.

Relaterat innehåll

28.05.2024Designbase.se

Arne Jacobsen på ett svenskt boutiquehotell

24.05.2024Designbase.se

Frontrunners i den cirkulära omjusteringen

22.05.2024Sirius

Sponsrad

Sirius Sam

21.05.2024Designbase.se

Äventyrligt inträde på årets Formex

21.05.2024Designbase.se

Unga talangfulla nordiska designers hedras över hela världen

14.05.2024Designbase.se

Koelnmesse i nytt samarbete med Colombias ledande designmässa

14.05.2024Designbase.se

Här är årets ledande norska designföretag

09.05.2024Designbase.se

Habitare och Helsinki Design Week går samman för ett långsiktigt samarbete

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023