Bromsad tillväxt i e-handeln

Slopade restriktioner gynnar fysiska butiker

E-handeln fortsatte att växa under tredje kvartalet trots att fler återvänder till de fysiska butikerna. Den totala e-handeln, inklusive den från utlandet växte med 12 procent under tredje kvartalet. I september anas dock ett trendbrott då omsättningen i den inhemska e-handeln minskade med tre procent. Det visar Svensk Handels E-handelsindikator.

”Att e-handelstillväxten avtar var väntat när restriktionerna har slopats och fler återvänder till de fysiska butikerna. Det är snarare anmärkningsvärt att det fortfarande är tillväxt under tredje kvartalet och att utländska sidor drog mer av tillväxten”, säger Johan Davidson, chefsekonom på Svensk Handel.

Till och med september i år växte den inhemska försäljningen möbler och heminredning med 22 procent.

www.svenskhandel.se

AB

Relaterat innehåll

24.06.2024Designbase.se

Kreativa processer i centrum för Helsinki Design Week 2024

24.06.2024Designbase.se

Spännande nytt koncept på imm Köln

07.06.2024Droppery

Sponsrad

New brands like Riviera Maison, Versmissen, and BePureHome are now active as brands within Droppery

31.05.2024Treyd AB

Sponsrad

6 sätt du kan dra nytta av att använda Treyd för att finansiera leverantörsfakturor

22.05.2024Designbase.se

Kunskapsdelning på Nordstil Forum

07.05.2024Treyd AB

Sponsrad

What's trending in fintech?

30.04.2024Designbase.se

Messe Frankfurt erbjuder gratis evenemang online för alla

23.04.2024Designbase.se

Artificiell intelligens i detaljhandeln

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023