Afound har öppnat på gatan och webben

Stark samverkan mellan kanalerna i H&M:s nya satsning.

I mitten av juni öppnade H&M de två första Afoundbutikerna i Sverige på centrala lägen i Stockholm och Malmö. En timme innan butikerna slog upp sina dörrar gick webbshopen live. Tanken är att upplevelsen av e-handeln och butikerna ska förstärka varandra.

”Idén var att skapa en innovativ marknadsplats med ett utvalt, relevant och inspirerande utbud. Vi har fokuserat på upplevelsen i både de fysiska och den digitala butiken. Vissa kanske kallar oss en outlet, men vår vision är att våra kunder ska uppleva ett paradis både för stil- och fyndjakt”, säger Mattias Ekberg, Afounds kreativa chef.

Premiärerna är del av en långsiktig strategi att öppna Afoundbutiker i de flesta svenska städer. På tur står butiker i Göteborg, Skärholmen och Kristianstad senare i år.

-ANB

Relaterat innehåll

05.09.2024Designbase.se

Maison&Objet avslöjar...

03.09.2024Designbase.se

En ny cirkulär modell för design

27.08.2024Designbase.se

Naturfibrer vinner mark inom textilindustrin

19.08.2024Designbase.se

Rosendahl ersätter ledningen

15.08.2024Designbase.se

Christmasworld och Creativeworld välkomnar ny regissör

14.08.2024Droppery

Sponsrad

New Brands, New Opportunities at Droppery!

13.08.2024Designbase.se

Förhindra att dina anställda får AI-utbrändhet

13.08.2024Designbase.se

Amazon: Följ med på en resa på en växande plattform

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023