Stockholms möbelmässa lanserar hållbart koncept

Februari 2021 blir The nude edition.

Många aktörer i möbelbranschen har drabbats hårt av coronapandemin och dess effekter på samhället. För att stötta dem lanserar Stockholm Furniture & Light Fair det nya konceptet The nude edition till nästa upplaga, 9–13 februari 2021. Det är ett avskalat mässkoncept med fokus på hållbarhet, säkerhet, solidaritet och inspiration framtaget i samarbete med branschen genom TMF, Trä- och Möbelföretagen.

”Vi vet inte hur länge detta kommer pågå, vilket gör att behovet av att mötas och göra affärer är större än någonsin. Inför kommande upplaga har vi tagit fram ett koncept som innebär att alla utställare tänker nerskalat vad gäller monterbyggnation. Vår ambition är att The nude edition ska vara första steget till en hållbar omställning i branschen, säger Sanna Gebeyehu, Product and concept owner, Stockholm Furniture & Light Fair.

-ANB

Relaterat innehåll

10.09.2025Designbase.se

Salling skriver historia och öppnar sina dörrar i Köpenhamn

02.09.2025Designbase.se

Bolig Mad Design-mässan expanderar

01.09.2025Designbase.se

Ny analys: Danmark har förlorat tusentals butiker

22.08.2025Designbase.se

Teamtronic stärker sin europeiska position

21.08.2025Formland

Sponsrad

Bolig Mad Design mässan utökar med ny upplaga på MCH Messecenter Herning

15.08.2025Designbase.se

Ohlsson & Lohaven förvärvar Hippie de Luxe

11.08.2025Designbase.se

Internationell design på jakt efter flexibilitet

05.08.2025Designbase.se

Ny rapport om den amerikanska marknaden

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023