Rekordnivå för e-handeln

Kvinnor mellan 30 och 49 handlar mest.

Coronapandemin driver på utvecklingen i e-handeln. Under april månad hade 78 procent av svenskarna handlat på nätet, den största andelen som uppmätts hittills. Det visar E-barometern april från PostNord. Mest aktiv var gruppen kvinnor i åldern 30 till 49 år, där 88 procent handlade på webben under månaden. Den största ökningen skedde inom dagligvaror och apoteksvaror.

”Detta är utan tvekan en effekt av den rådande coronakrisen. Det blir synnerligen intressant att följa hur stor del av ökningen som består när livet börjar återgå till mer normala förhållanden”, säger Carl-Fredrik Teder, detaljhandelsanalytiker på PostNord.

-ANB

Relaterat innehåll

30.04.2025Designbase.se

Temu ökar charmoffensiven

29.04.2025Designbase.se

Nordiska startups tar över Köpenhamn

11.04.2025Designbase.se

Nya EU-regler kan öppna en digital motorväg för företag

11.04.2025Designbase.se

Geberit får EcoVadis guldmedalj

01.04.2025Önska

Sponsrad

Önskabutikerna inleder våren med inspirerande Önskaskola hos Skeppshults Gjuteri

18.03.2025Designbase.se

Låt tekniken fungera för dig

17.03.2025Önska

Sponsrad

Önska reser tillsammans

17.03.2025Designbase.se

Tre dagar av innovationer och framtida teknologier

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023