Rekordnivå för e-handeln

Kvinnor mellan 30 och 49 handlar mest.

Coronapandemin driver på utvecklingen i e-handeln. Under april månad hade 78 procent av svenskarna handlat på nätet, den största andelen som uppmätts hittills. Det visar E-barometern april från PostNord. Mest aktiv var gruppen kvinnor i åldern 30 till 49 år, där 88 procent handlade på webben under månaden. Den största ökningen skedde inom dagligvaror och apoteksvaror.

”Detta är utan tvekan en effekt av den rådande coronakrisen. Det blir synnerligen intressant att följa hur stor del av ökningen som består när livet börjar återgå till mer normala förhållanden”, säger Carl-Fredrik Teder, detaljhandelsanalytiker på PostNord.

-ANB

Relaterat innehåll

10.06.2025Designbase.se

Ny VD på F&H

09.06.2025Designbase.se

Ett år av transformation mot en starkare Rosendahl Design Group

05.06.2025Designbase.se

Temu stärker sina insatser mot förfalskade produkter

04.06.2025Designbase.se

Fyra megatrender kommer att öka komplexiteten för företag år 2025

26.05.2025Designbase.se

Amerikanska företag drabbas av tullar

05.05.2025Designbase.se

Färgerna för 2026 säger "Välkommen hem"

05.05.2025Designbase.se

Rapport om den amerikanska inredningsbranschen

01.05.2025Designbase.se

CSRD-avstängd

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023