Online Brands vill köpa KitchenLab

Europeisk e-handel i sikte

Foto: Online Brands.

E-handelsbolaget Online Brands som bland annat driver online-butiken Trendcarpet har tecknat avsiktsförklaring om att köpa samtliga aktier i KitchenLab för en kontant köpeskilling om 25 miljoner kronor, emission av aktier samt en möjlig tilläggsköpeskilling. KitchenLab säljer köksredskap via e-handel samt två butiker i Stockholm respektive Malmö och omsatte drygt 45 miljoner kronor 2020, en ökning med 52,5 procent från 2019.

”KitchenLab har de senaste åren tagit en stark position i Sverige på marknaden för exklusiv köksutrustning och tillbehör. Kundkretsen är stor, hängiven och består av både proffs och matlagningsintresserade privatpersoner. Vi är övertygade om att vår gedigna erfarenhet av lönsam pan-europeisk e-handel, tillsammans med KitchenLabs expertis inom exklusiv köksutrustning, kommer utgöra en vinnande kombination framåt”, säger Magnus Skoglund, VD för Online Brands.

Relaterat innehåll

10.09.2025Designbase.se

Salling skriver historia och öppnar sina dörrar i Köpenhamn

02.09.2025Designbase.se

Bolig Mad Design-mässan expanderar

01.09.2025Designbase.se

Ny analys: Danmark har förlorat tusentals butiker

22.08.2025Designbase.se

Teamtronic stärker sin europeiska position

21.08.2025Formland

Sponsrad

Bolig Mad Design mässan utökar med ny upplaga på MCH Messecenter Herning

15.08.2025Designbase.se

Ohlsson & Lohaven förvärvar Hippie de Luxe

11.08.2025Designbase.se

Internationell design på jakt efter flexibilitet

05.08.2025Designbase.se

Ny rapport om den amerikanska marknaden

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023