Nytt handelshus i inredningsbraschen: ”Vi är som en agil racerbåt”

Säg välkommen till en ny aktör på marknaden: Pro-Vision är ett house of brands och bakom står rutinerade krafter, nämligen Jakob Elmegaard Kristiansen och Christian Dam. Redan nu presenterar de ett brett utbud av varumärken.

Innovativa klädnypor från U-Pro..

Det kan vara så att företaget ännu är litet, men männen bakom Pro-Vision, Jakob Elmegaard Kristiansen och Christian Dam är garvade herrar. Båda har många års erfarenhet inom hårdvaru- och designindustrin inom produkt- och konceptutveckling, inköp och försäljning – både på nationell och internationell nivå.

Christian Dam..

Jakob Elmegaard Kristiansen..


För Pro-Visions VD Jakob Elmegaard Kristiansen, som bland annat har erfarenhet från Coop, Imerco, Salling och Bahne, som bland annat Category Manager, står det klart varför marknaden behöver Pro-Vision just nu.
”Vi uppfattade ett behov hos kunderna som vi kände att vi kunde möta. Vår mission är att skapa värde. Därför är det viktigt för oss att vi kan agera lika agilt som en racerbåt på havet, så att vi kan navigera runt så smidigt som möjligt och uppfylla kundernas behov”, säger han.


Som handelsföretag och varumärke specialiserar Pro-Vision sig sig på produktutveckling, konceptutveckling, sourcing, agenturtjänst och distribution.
”Vi är helt inställda på att hela tiden tillföra värde till våra kunder genom vår erfarenhet och vårt nätverk. Det är därför vi bland annat gör en dygd av att ha erfarna agenter ombord. Vi har provat så många saker att vi kan sätta oss in i hur kunderna agerar och i deras tankegång. Vi kan därför anpassa oss helt målinriktat”, säger Jakob Elmegaard Kristiansen.

Fart på racerbåten
Redan nu har företaget fler än 11 varumärken under sina vingar. Bland dem finns Il-Po, som ägs vissa av Ilse Jacobsen och Poul Christensen, och deras innovativa klädklämma. 2015 presenterade Poul klädklämman i programmet Løvens Hule i dansk tv och Ilse Jacobsen investerade i möjligheten. År 2016 kom ’klämmor som håller’ på marknaden.


"Vi är de enda i världen som distribuerar denna innovativa klädklämma, som finns på flera platser i Norden, men också globalt", säger Jakob Elmegaard Kristiansen.


Pro-Vision representerar också italienska Silikomart som erbjuder ett brett utbud av innovativa bakprodukter med en funktionalitet och design som uppfyller behoven hos dem som älskar att baka.
”Vi har upplevt ett stort intresse för Silikomart, där flera återförsäljare har velat få det till sitt sortiment. Redan nu kan du uppleva varumärket i bland annat Kop & Kande och Magasin”, avslutar han.
Pro-Vision har sitt huvudkontor i Ølstykke med showroom och kontor.

Relaterat innehåll

26.07.2024Designbase.se

Ett 250-årigt tillväxtäventyr

26.07.2024Designbase.se

Vi vill lyfta matlagningsupplevelsen

12.07.2024Designbase.se

Ökning av konkurser i juni

17.06.2024Designbase.se

Temu är föremål för strängare regler

11.06.2024Designbase.se

Direkt till konsument är det nya "svarta"

07.06.2024Droppery

Sponsrad

New brands like Riviera Maison, Versmissen, and BePureHome are now active as brands within Droppery

31.05.2024Treyd AB

Sponsrad

6 sätt du kan dra nytta av att använda Treyd för att finansiera leverantörsfakturor

22.05.2024Designbase.se

Kunskapsdelning på Nordstil Forum

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023