Messe Frankfurt lanserar digital handels- och informationsplattform

Blir tillgänglig för Europa under början av 2020.

Efter en tre månaders pilotfas lanserade Messe Frankfurt under hösten Nextrade, en digital plattform för inköp och information för design- och inredningsbranschen. Plattformen hade redan vid lanseringen för den tyska marknaden hela 60 leverantörer, som bland annat Blomus och Leonardo, samt ett sortiment på 120 000 produkter. Den kommer att bli tillgänglig för utvalda europeiska länder under början av 2020, med start vid Ambiente i februari. Förutom att lägga beställningar får kunder och inköpare även tillgång till stora mängder marknadsföringsmaterial. Leverantörerna har var och en sin egen onlinebutik, som alla ser likadana ut, men med möjlighet att skräddarsy dem gällande färg och logotyp. Från Messe Frankfurts sida meddelar man att responsen på Nextrade hittills har varit mycket positiv.

-JBE

Relaterat innehåll

19.06.2025Designbase.se

Broste Copenhagen säljer sin andel av Kristina Dam Studio

18.06.2025Designbase.se

3daysi det vackraste solskenet

18.06.2025Designbase.se

3daysofdesign är igång

10.06.2025Designbase.se

Ny VD på F&H

09.06.2025Designbase.se

Ett år av transformation mot en starkare Rosendahl Design Group

05.06.2025Designbase.se

Temu stärker sina insatser mot förfalskade produkter

04.06.2025Designbase.se

Fyra megatrender kommer att öka komplexiteten för företag år 2025

26.05.2025Designbase.se

Amerikanska företag drabbas av tullar

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023