Mateus öppnar sin första flaggskeppsbutik

Dubbel takhöjd på Karlavägen i Stockholm.

Mateus första flaggskeppsbutik öppnar på Karlavägen i Stockholm..

Det svenska keramikvarumärket Mateus firar 25 år under 2018 och öppnar i samband med det sin första flaggskeppsbutik, på Karlavägen i Stockholm. Butiken slog upp sina dörrar i samband med Formex i januari och har inretts av inrednings- och arkitektduon Halleroed, som tidigare har arbetat med projekt åt bland andra Arket, Acne Studios och Nordiska Museet. Teresa Lundahl, VD och grundare för Mateus, förklarar att öppningen är ett viktigt steg i Mateus utveckling och att produkterna genom Halleroeds gestaltning av butiken här sätts i ett nytt och spännande, visuellt uttryck. Bland annat sker detta genom den dubbla takhöjden i lokalen, vilken bidrar till att ge en unik känsla.

-JBE 

Relaterat innehåll

07.10.2025Designbase.se

Hur AI kan skapa värde och stärka konkurrenskraften för små och medelstora företag

30.09.2025Witt Denmark A/S

Sponsrad

Witt Denmark A/S blir distributör av Roborocks kabelfria robotgräsklippare på den nordiska marknaden

23.09.2025Designbase.se

AI-användningen har nästan fyrdubblats

19.09.2025Fun Nordic ApS

Sponsrad

Årets leverantör 2025

17.09.2025Global Design Partner

Sponsrad

Global Design Partner skapar framgång för starka varumärken

10.09.2025Designbase.se

Salling skriver historia och öppnar sina dörrar i Köpenhamn

02.09.2025Designbase.se

Bolig Mad Design-mässan expanderar

01.09.2025Designbase.se

Ny analys: Danmark har förlorat tusentals butiker

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023