Marimekko firar 70-årsjubileum

Företaget berättar sin historia i ny jubileumsbok

Marimekko, finska för Maris klänning grundades 1951 av Armo Ratia, och blev snart synonymt med djärva färger och mönster. Under 2021 firar Marimekko 70-årsjubileum, bland annat med den officiella jubileumsboken Marimekko: The Art of Printmaking, skriven av modeskribenten och Vogueredaktören Laird Borrelli-Persson. Boken berättar om Marimekkos färgstarka historia genom att skildra tillkomsten av några av företagets mest ikoniska mönster, avbildade både på arkivfoton och nytagna bilder.
Marimekko: The Art of Printmaking är utgiven av Thames & Hudson.
www.marimekko.com

Relaterat innehåll

04.10.2024Designbase.se

Innovativ och spännande design på årets Paris Design Week

03.10.2024Designbase.se

Ny chef för spoga+gafa

30.09.2024Designbase.se

Nordjyskt företag går in på den norska marknaden

27.09.2024Designbase.se

Maison&Objet bygger på en stark grund

26.09.2024Designbase.se

Årets färg på Nordsjö förkunnar optimism

24.09.2024Designbase.se

Upcycling har aldrig sett så bra ut som det gör idag

20.09.2024Designbase.se

Formex blev en succé

19.09.2024Designbase.se

Detaljhandeln inspirerad av rymden

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023