imm cologne återvänder

Med fräscha format och banbrytande ämnen är imm Spring Edition tillbaka i januari 2024.

imm i juni var en effektiv återgång till de vanliga mässperioderna i januari.. Foto: Kölnmesse

Med fräscha format och banbrytande ämnen är imm Spring Edition tillbaka i januari 2024. 

Inspirerande, innovativ och full av momentum: Med innovativa utställningsformat och ett tydligt fokus på fackhandeln hade imm Spring Edition dynamiken att driva branschens utmaningar framåt. Mässan i juni markerade början på resan mot en ny och nytänkt imm cologne. 

Från den 14 till den 18 januari 2024 inleder imm cologne återigen det nya inredningsåret och sätter morgondagens trender tidigt på året. 

"Med imm Spring Edition har Köln äntligen kunnat sända en viktig signal till de nationella och globala marknaderna igen. Tillsammans med våra partners från branschen, den tyska möbelindustriföreningen och detaljhandeln, sätter vi nu kursen för imm cologne 2024," säger Gerald Böse, VD för Koelnmesse GmbH. Elmar Duffner, ordförande för den tyska möbelindustriföreningen (VDM), betonade också de innovativa utställningskoncepten. Trots de utmanande marknadsförhållandena noterade han en överraskande positiv stämning på imm Spring Edition: "Besökarnas höga kvalitetsprofil och deras respons på utställarnas presentationer var mycket lovande. Det nya Pure Galleries-formatet var särskilt väl mottaget." 

Central ingång till de europeiska marknaderna 

imm Spring Edition var en engångsföreteelse i juni för imm cologne med fokus på effektiv affärsverksamhet. 

Mässan erbjöd de cirka 30 000 branschdeltagarna från 116 länder en unik plattform att utnyttja lukrativa affärsmöjligheter och lyckade nätverk. 

På väg mot cirkularitet 

Ett centralt tema som genomsyrade hela mässan var cirkulär ekonomi. Värdefull inblick i detta ämne och hållbara strategier presenterades vid särskilda evenemang som imm Spring Edition Summit om cirkulär ekonomi och Circular Cooperation Network Day (CCND), som värd för initiativet Furniture 4.0. Utställningen Design for Decades visade inredningsobjekt som har kunnat ses på mässan i över tio år och de som har potential att uppnå samma status. Dessa designklassiker visade tydligt vikten av kvalitet i produktion, design och material för att säkerställa lång livslängd och återanvändning i den cirkulära ekonomins etos. Talrika hållbara tillvägagångssätt kunde också ses i de inredningslösningar som utställarna presenterade. Sammantaget visade branschen en enorm vilja att aktivt engagera sig i detta ämne för att utveckla hållbara lösningar och främja cirkulär affärspraxis. 

Resan mot en ny imm cologne fortsätter i januari 2024. 

-PF 

Relaterat innehåll

12.07.2024Designbase.se

Ökning av konkurser i juni

09.07.2024Designbase.se

Möbelbranschens klimatutmaning: "Vill du behålla kunderna? Tänk cirkulärt!"

11.06.2024Designbase.se

Direkt till konsument är det nya "svarta"

07.06.2024Droppery

Sponsrad

New brands like Riviera Maison, Versmissen, and BePureHome are now active as brands within Droppery

31.05.2024Treyd AB

Sponsrad

6 sätt du kan dra nytta av att använda Treyd för att finansiera leverantörsfakturor

22.05.2024Designbase.se

Kunskapsdelning på Nordstil Forum

07.05.2024Treyd AB

Sponsrad

What's trending in fintech?

30.04.2024Designbase.se

Messe Frankfurt erbjuder gratis evenemang online för alla

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023