Fortsatt stark utveckling för Linum

Affären via Amazon omsätter miljonbelopp

Under årets två första kvartal har hemtextilaktören Linum totalt sett ökat över 50 procent i omsättning mot föregående år och över 80 procent sett till samma period 2019. Det är främst bolagets strategiska vridning mot digital handel och egna kanaler som fallit väl ut. Linums spårväxling från Amazon Vendor till Seller har även den burit frukt och affären via Europas största marknadsplats omsätter nu miljonbelopp.
”Vi har arbetat fram ett affärsupplägg där Amazon och den egna e-handeln fått stå i fokus. Genom att vända oss till samma uppsättning marknader når vi kunden från två håll”, säger Charlotta Dahlqvist, COO på Linum.
www.linumdesign.com/sv/

AB

Relaterat innehåll

17.12.2025Designbase.se

Salling fortsätter sin expansion i huvudstadsområdet

11.12.2025Antex Plast A/S

Sponsrad

Hållbar plastproduktion

10.12.2025Designbase.se

JYSK sätter nya standarder med rekordresultat 2024/25

02.12.2025Designbase.se

AI flyttar ut på butiksgolvet – nu kan även små återförsäljare vara med

17.11.2025Designbase.se

Hur man får ut värde av influencer-samarbeten

06.11.2025Antex Plast A/S

Sponsrad

Utökat samarbete med Montana Furniture

29.10.2025Witt Denmark A/S

Sponsrad

Witt Denmark A/S tar EasyMotionSkin till Norden – en ny era för EMS-träning

29.10.2025Designbase.se

Nordiska företag förvandlar data till affärer

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023