Formex lanserar nytt hallkoncept

Bottnar i förändrade köpmönster och feedback från utställarna.

Skiss över den nya hallindelningen..

Inför hösten 2019 tar Formex ett nytt grepp på sina hallar, som då kommer att presenteras med en helt ny uppdelning av utställarna efter produkttyp. Förändringen bottnar i de nya köpmönster som uppstår samt stöds både av feedback från utställarna och av branschorganisationen PUFF - Presentgrossisternas företagarförening. I och med det nya hallkonceptet kommer hallarna att vara indelade i avdelningarna Adding, Decorative Living, Dining, Giving, Lifestyle Living, Scandinavian Living, Upcoming samt Wellbeing.

”Det är viktigt att mässan, dess flöde och produktgrupper ses över och uppdateras med jämna mellanrum. När förnyelse sker ser vi sådant vi tidigare har missat. Förändring framåt är alltid positivt”, säger Helena Lindh, ordförande i PUFF.

-JBE

Relaterat innehåll

26.08.2025Designbase.se

En global gemenskap för framtida trender

26.08.2025Designbase.se

Framåt mot nya horisonter

25.08.2025Designbase.se

Holistisk inredning på Heimtextil 2026

22.08.2025Designbase.se

Framgång på TrendSet sommaren 2025

21.08.2025Nääsgränsgården

Sponsrad

Vi ställer ut på på Formex

21.08.2025Designbase.se

Trenden från Formland: Nuova Nostalgia

20.08.2025Designbase.se

Oslo Designmässa samlar 200 varumärken

20.08.2025Designbase.se

Formland Autumn 2025: Uttalad utställarnöjdhet understryker mässans relevans

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023