En shoppingupplevelse med wow-faktor
En distinkt dekoration i butiken förvandlar shoppingen till en känslomässig upplevelse.
Från Decorations Unlimited. Foto: Christmasworld/Messe Frankfurt
Guld, silver och en touch av lila kännetecknar moodboarden hos 2dezign, designexperterna från Nederländerna, som skapade Decoration Unlimited på Christmasworld med nya kreativa idéer för ett individuellt kundtillvägagångssätt. Den här gången var temat Precious Moments med mjuka nyanser, romantik och glamour.
Julen är och kommer att vara den absoluta högsäsongen för inredningsbranschen, och därför är det också oerhört viktigt att butiken och skyltfönstren fungerar optimalt. Det är dekorationerna som lockar konsumenterna in i butiken, och det är de som inspirerar till köp. Därför är festlig och säsongsbetonad dekoration i visuell merchandising på försäljningsstället av enorm betydelse.
Foto: Christmasworld/Messe Frankfurt
Slående dekorationer i fönstret och i butiken skapar en överraskande wow-effekt och en port till en annan värld som vi verkligen vill öppna när det är jul. För det handlar om att öppna kundernas ögon för spännande nya produkter och uppmuntra till direktköp. Shopping ska vara en upplevelse.
Precious Moments är titeln på Decoration Unlimited 2025, och Rudi Tuinman och Pascal Koeleman från 2dezign konstaterar att det handlar om att kombinera produkter till ett känslosamt konstverk, som inför julen 2025 kännetecknas av rundade former, mjuka nyanser, romantik och glamour.
Cirkulära plattformar kan skapa inspirationsöar och betona detta tillvägagångssätt. Förutom blommor och växter föreslår designerna att man använder andra designelement från naturen, såsom fjärilar. Tryckta tyger är också fantastiska stämningsskapare.
Färgpaletten betonar blandningen av romantik och glamour. Detta gäller de neutrala beige tonerna, delikata pastellfärgerna i kombination med vintervitt och champagne.
Accentfärgen är en touch av lila, och rätt mängd jul ger guld- och silvertoner.
Foto: Christmasworld/Messe Frankfurt
Foto: Christmasworld/Messe Frankfurt
Foto: Christmasworld/Messe Frankfurt